ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

تصویب پروژه ۱۰ میلیون یورویی برای ساخت راه آهن بوشهر-شیراز

پروژه راه آهن بوشهر به شیراز به زودی با بودجه ۱۰ میلیون یورویی اجرایی می شود.

استاندار بوشهر از تصویب ۱۰ میلیون یورو برای ساخت و تکمیل پروژه راه آهن بوشهر به شیراز خبر داد.

احمد محمدی زاده  با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل راه آهن بوشهر شیراز اظهار داشت: راه آهن بوشهر شیراز از اولویت‌های مهم عمرانی و اقتصادی استان است و راه‌اندازی این مسیر گامی بزرگ در تجارت و بازرگانی و توسعه گردشگری است.

وی افزود: برای رقابت در حوزه تجارت و بازرگانی نیازمند توسعه راه‌های ارتباطی و هموارتر کردن حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و دریایی و هوایی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: راه آهن از دغدغه های چند دهه اخیر مردم و مسئولان استان بوشهر بوده و از سال ۱۳۸۵ نیز استارت جدی این کار در دولت نهم زده شد که در ۱۶ سال اخیر به کندی پیش رفته است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: در دولت سیزدهم و در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، موضوع راه آهن به طور جدی مطرح و مصوب شد و بحمدالله اعتبارات خوبی نیز در نظر گرفته شده است.

وی از تصویب ۱۰ میلیون یورو برای پروژه راه آهن بوشهر شیراز خبر داد و افزود: این میزان اعتبار به صورت تهاتر به پروژه تزریق می‌شود که بزودی با مشخص شدن ساز و کار این تهاتر، شاهد تسریع در پروژه خواهیم بود.

استاندار بوشهر گفت: مسیر بوشهر به عسلویه نیز به این پروژه اضافه شده که گامی بزرگ در توسعه اقتصادی و صنعتی استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

صادرات صنایع دستی بوشهر به ۱۲ کشور جهان

ظرفیت گردشگری استان بوشهر به ۲۰ میلیون نفر افزایش می یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *