س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

شمارش معکوس تا آغاز رویداد ساری ۲۰۲۲

شهر ساری از ۲۶ اسفندماه سال جاری به طور رسمی پایتخت گردشگری کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو می‌شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ویژه‌برنامه‌های رویداد ساری ۲۰۲۲ از ۲۶ اسفند با حضور سفرای کشور‌های عضو اکو و مقامات کشوری و استانی آغاز می‌شود.

مهدی ایزدی افزود: سفرای کشور‌های عضو اکو و مسئولان ملی و استانی از مجموعه شهر تاریخی فرح‌آباد، موزه شهر ساری، بازار و منطقه حفاظت شده دشت‌ناز ساری بازدید می‌کنند و به نام هر کشور نیز درختی به یادگار کاشته می‌شود.

او ادامه داد: راه اندازی کارناوال اقوام ایران‌زمین ، برپایی نمایشگاه غذا‌های ملی و مازندرانی ، نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، نمایشگاه گل‌وگیاه و دمنوش که تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت از برنامه‌های رویداد ساری ۲۰۲۲ است.

پیشنهاد میزبانی ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران داده شد و روز ۱۲ مهر سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشور‌های عضو اکو در تاجیکستان رسید.

“اکو” مخفف نام یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای با ۱۰ عضو است که در سال ۱۹۶۲ پایه گذاری شد و اکنون ایران، پاکستان و ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان عضو آن هستند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *