چ٫ تیر ۶ام, ۱۴۰۳

نقش کلیدی آژانس های مسافرتی در توسعه گردشگری همدان

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور در نشستی گفت: دفاتر و آژانس های مسافرتی همدان نقشی کلیدی در رونق گردشگری این استان دارند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، شهرام شیروانی گفت: در واقع نقش اصلی دفاتر مسافرتی، فراهم‌کردن بسته‌های سفر مناسب و ایجاد درآمد و پویا کردن چرخه گردشگری همدان است و نیز این دفاتر مکان و موقعیتی مناسب برای مراجعه مشتری، آماده‌سازی امکان ذخیره جا در یک برنامه تور، رزرو یک صندلی هواپیما یا تخت هتل و نظایر آن است.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور افزود: این دفاتر ضمن برقراری تماس با تورگردانان بزرگ، اقدام به فروش بسته‌های تور ارائه شده از سوی آن‌ها کرده و همچنین خود اجزای مجزا سفر را نیز به نمایندگی از عرضه‌کنندگان منفرد آن نظیر شرکت حمل‌ونقل، مراکز اقامتی و… به‌فروش می‌رسانند که وظیفه یک واسطه در هر صنعتی این است که شکل کالا و خدمات تولید شده آن صنعت را از شکلی که مورد نظر متقاضی نیست به صورتی که او می‌تواند از آن استفاده کند تبدیل کند.

او تصریح کرد: این واسطه همچنین منبعی اطلاعاتی برای مشتریان به شمار می‌آید که مشاوره و راهنمایی‌هایی را برای گذراندن بهتر سفر در اختیارشان قرار می‌دهد.

شیروانی با ابراز امیدواری در زمینه تغییر و تحول در حوزه ارائه تورهای پر درآمد در همدان گفت: باتوجه‌ به موارد فوق، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نقش تسهیل‌کننده در توزیع خدمات صنعت گردشگری را برعهده دارند و در واقع  اگر یک دفتر مسافرتی آنچه را به طور مرسوم و در مقیاس کوچک انجام می‌دهد در سطحی بزرگ انجام دهد در واقع به یک تورگردان تبدیل می‌شود.

او افزود : بنابراین این دفاتر در جذب هرچه بیشتر گردشگر به داخل کشور و همچنین توسعه گردشگری داخلی می‌توانند ایفاکننده نقش شایسته‌ای باشند.

در حال حاضر ۶۷ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان همدان مشغول فعالیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *