ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

آنچه باید درباره بزرگترین شهربازی جهان بدانید

معمولا همه افراد در دوران کودکی خود با کارتون ها و انیمیشن های شرکت دیزنی خاطره دارند.بسیاری از کودکان با دیدن انیمیشن های این کمپانی در دل خود آرزو می کنند که ای کاش می شد شخصیت های این کارتن ها و محیط آنها را از نزدیک ببینند.تقریبا در سال ۱۹۵۴ میلادی شرکت والت دیزنی به فکر ساخت بزرگترین شهربازی دنیا و برآورده کردن این آرزو افتاد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،دیزنی لند بزرگترین پارک تفریحی موضوعی در جهان است که محبوبیتی بالا در تمامی اقشار دارد. در این مطلب به معرفی دیزنی لند، سرزمین‌های مختلف آن و پارک‌های مختلف آن در سراسر جهان خواهیم پرداخت.

دیزنی لند کجاست؟

در میانه دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی والت دیزنی پس از بازدید از پارک‌های تفریحی مختلف با دخترانش به نخستین ایده ساخت دیزنی لند رسید. او در ابتدا در نظر داشت تا یک مکان تفریحی در مجاورت استودیوهای خود در بربنک کالفیرنیا بسازد اما خیلی زود متوجه شد که مکان پیشنهادی بسیار کوچک است. پس ار تحقیقات مختلفی والت دیزنی سایتی در نزدیکی آناهیم در سال ۱۹۵۳ را خریداری کرده و ساخت و ساز پارک را در سال ۱۹۵۴ آغاز نمود.

دیزنی لند مکانی برای تفریح و زندگی کردن در کنار شخصیت‌های معروف کارتون‌های دیزنی است که نمی‌توان محدوده سنی خاصی برای آن تعیین کرد و از پیر تا جوان و کودک همگی شیفته فضای منحصر به فرد دیزنی لند هستند. این پارک مجموعه‌ای از سرزمین‌های مختلف با موضوعات و نام‌های متفاوت است که در هر کدام دیزنی شما را به سفری به سوی هیجان و شادی دعوت می‌کند.

سرزمین های دیزنی لند

دیزنی لند مجموعه‌ای تشکیل شده از چندین سرزمین با موضوعات و تفریحات مختلف است که در کنار هم جاذبه‌های این پارک دوست داشتنی را تشکیل می‌دهند. این سرزمین‌ها شامل ۸ مورد مجزا از هم هستند که در تمامی ۴ شعبه اصلی دیزنی لند در کالیفرنیا، پاریس، هنگ کنگ و توکیو ساخته شده‌اند. در ادامه تمامی این ۸ سرزمین و داستان ساخته شدن آن‌ها تعریف خواهیم کرد.

خیابان اصلی، ایالات متحده آمریکا

سرزمین آمریکایی دیزنی لند از یک شهر معمولی در غرب میانه  کشور آمریکا در اوایل قرن بیستم الگوبرداری شده است. طرح اصلی این سرزمین از زادگاه والت دیزنی، مارسلین میسوری الهام گرفته است. این سرزمین رویایی دیزنی لند دارای یک ایستگاه قطار، میدان شهر، سینما، سالن شهر، آتش‌خانه با موتور پمپ بخار، فروشگاه، مغازه‌ها، پاساژها، اتوبوس دو طبقه، تراموا با اسب، و جیتنی است.

خیابان اصلی همچنین محل خانه گالری هنری دیزنی و خانه اپرا است که لحظات عالی با آقای لینکلن را به نمایش می گذارد، نمایشی که نسخه صوتی-انیماترونیک رئیس جمهور را به نمایش می گذارد. در انتهای خیابان اصلی، ایالات متحده قلعه زیبای خفته، مجسمه شرک و میدان مرکزی قرار دارد که همانند درگاهی برای دیگر سرزمین‌های موضوعی است. طراحی خیابان اصلی، ایالات متحده آمریکا از تکنیک پرسپکتیو اجباری برای ایجاد توهم ارتفاع استفاده می‌کند.

سرزمین ماجراجویی

Adventureland و یا سرزمین ماجراجویی برای بازسازی حس یک مکان گرمسیری عجیب و غریب در منطقه ای دور از جهان طراحی شده است. والت دیزنی در مورد این سرزمین گفته است: “برای ایجاد سرزمینی که این رویا را به واقعیت تبدیل کند، ما خود را دور از تمدن، در جنگل های دورافتاده آسیا و آفریقا تصور کردیم.”

جاذبه‌های این سرزمین عبارتند از کروز جنگلی، ماجراجویی ایندیانا جونز و خانه درختی تارزان که تبدیل به خانه درختی خانواده سوئیسی از فیلم خانواده رابینسون والت دیزنی شده است. اتاق تیکی طلسم شده والت دیزنی که در ورودی سرزمین ماجراجویی واقع شده است، اولین جاذبه ای بود که از Audio-Animatronics، یک هماهنگ سازی کامپیوتری صدا و رباتیک استفاده کرد.

میدان نیواورلئان

میدان نیواورلئان بر اساس شهر نیواورلئان قرن نوزدهمی است که نخستین طرح آن در ۲۴ ژوئیه ۱۹۶۶ افتتاح شد. از فضاها و تفریح‌های مختلف این بخش می‌توان به خانه دزدان دریایی کارائیب و عمارت خالی از سکنه با داستان ترسناک خود و سرگرمی‌های متفاوتش اشاره کرد. با ورود به این سرزمین می‌توانید وارد کلاب خصوصی ۳۳ شوید و در فضای خاص آن نهار خود را میل کنید.

سرزمین مرزی

Frontierland یا همان سرزمین مرزی نمایش دهنده صحنه‌ای از روزهای پیشگامی مرز کنونی آمریکا است. به گفته والت دیزنی، “همه ما دلیلی داریم که به تاریخ کشورمان افتخار کنیم، که توسط روح پیشگام پدرانمان شکل گرفته است. ماجراجویی های ما طوری طراحی شده اند که به شما این احساس را بدهد که حتی برای مدت کوتاهی در طول روزهای پیشگام بودن کشورمان زندگی کرده اید.

سرزمین مرزی محل زندگی گروه سرخپوستان Pinewood از بومیان آمریکایی انیماترونیک است که در سواحل رودخانه های آمریکا زندگی می کنند. سرگرمی ها و جاذبه های این سرزمین عبارتند از: ترین هوایی Big Thunder Mountain ، قایق رودخانه مارک تواین، کشتی بادبانی کلمبیا و لانه دزدان دریایی در جزیره تام سایر. همچنین در این سرزمین خانه دیدنی نعل اسب طلایی که یک کاخ نمایشی به سبک غرب قدیمی است، قرار دارد.

سرزمین عجایب

سرزمین فانتزی و یا عجایب منطقه ای از دیزنی لند است که والت دیزنی درباره آن گفته است: “چه کودکی رویای پرواز با پیتر پن بر فراز لندن مهتابی یا غلتیدن در سرزمین عجایب مزخرف آلیس را ندارد؟ در سرزمین فانتزی، این داستان های کلاسیک دوران کودکی همه برای آنان به واقعیت تبدیل شده است.

Fantasyland در اصل به سبک قرون وسطایی اروپا طراحی شده بود، اما بازسازی آن در سال ۱۹۸۳ آن را به یک دهکده باواریایی تبدیل کرد. جاذبه های این سرزمین شامل چندین اتاق و یا سالن وحشت، چرخ فلک شاه آرتور و جاذبه های مختلف خانوادگی است.

گردهمایی پرنسس‌های دیزنی و سایر شخصیت‌های محبوب این دنیا در این سرزمین و در ساعت خاصی از روز انجام شده و با نمایش‌هایی خیره کننده همراه است.

شهر میکی تون

شهر عروسکی میکی ماوس و دوستانش در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد. این سرزمین زیبای دیزنی لند تا حدودی از تون تاون در حومه لس آنجلس در اکران فیلم تاچ استون پیکچرز در سال ۱۹۸۸ الهام گرفته شد. Mickey’s Toontown بر اساس زیبایی‌شناسی کارتونی در دهه ۱۹۳۰ ساخته شده است و محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی دیزنی را در خود جای داده است.

تون تاون دارای دو جاذبه اصلی است: Gadget’s Go Coaster و Roger Rabbit’s Car Toon Spin. در این شهر همچنین خانه های شخصیت های کارتونی مانند خانه میکی موس، مینی ماوس، گوفی و ​​همچنین قایق دونالد داک است.

جنگ ستارگان: لبه کهکشان

دنیای جنگ ستارگان در دهکده Black Spire Outpost در سیاره مرزی دورافتاده Batuu می گذرد. این مجموعه که به تازگی به دیزنی لند اضافه شد محلی مخصوص شیقتگان مجموعه داستانی جنگ ستارگان است.

سرزمین فردا

در خلال افتتاحیه سال ۱۹۵۵، والت دیزنی سرزمین فردا را با این کلمات معرفی کرد: “فردا می تواند عصر شگفت انگیزی باشد. دانشمندان امروز ما درهای عصر فضا را به روی دستاوردهایی باز می کنند که به نفع فرزندان و نسل های آینده ما خواهد بود. جاذبه های Tomorrowland طراحی شده اند تا به شما فرصتی بدهم در ماجراهایی شرکت کنید که طرحی زنده از آینده ما هستند.”

اولین جاذبه‌های دیدنی سرزمنی فردا شامل موشک به ماه، Astro-Jets و Autopia بود. بعدا اولین تجسم گاه سفر زیردریایی اضافه شد. این منطقه در سال ۱۹۶۷ دستخوش دگرگونی بزرگی شد تا به سرزمین فردای جدید تبدیل شود، و سپس دوباره در سال ۱۹۹۸ زمانی که تمرکز آن تغییر کرد تا موضوعی با نام «دوباره-آینده» را ارائه دهد که یادآور تصاویر ژول ورن است.

۷ دیزنی لند جهان را بشناسید!

دیزنی لند مجموعه‌ای وسیع با تجهیزاتی خاص است که ساخت آن نیازمند طراحی و برنامه ریزی مشخص است. از این پار خاص تنها ۷ مورد در جهان ساخته شده است که سه مورد آن در آمریکا، دو مورد در چین و مابقی در ژاپن و فرانسه قرار دارد. در ادامه ۷ دیزنی لند معروف در جها را معرفی خواهیم کرد.

دیزنی لند کالیفرنیا

اولین و بزرگترین دیزنی لند جهان در آناهایم کالفرنیا در کشور آمریکا ساخته شده است. در این دیزنی لند شخصیت‌های مختلف دیزنی وجود دارند و حتی تا جای ممکن مکان‌های موجود در انیمیشن‌ها هم شبیه سازی شده اند. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این پارک مین استریت است که مجموعه‌ای از مغازه و رستوران‌های متنوع در کنار هم است.

دیزنی لند فلوریدا

این پارک را بیشتر با نام دنیای والت دیزنی می‌شناسند که در سال ۱۹۷۱ اورلاندوی فلوریدا ساخته شد و بزرگترین منطقه دیزنی جهان است. این دیزنی لند بیشتر شهرت خود را مدیون قلمرو پادشاهی سحر و جادو و قلعه سیندرلا است. همچنین بخش قلمرو حیوانات، فضایی جنگلی و درخت زندگی‌ در آن نیز بسیار معروف است.

دیزنی لند توکیو

سومین پارک دیزنی در سال ۱۹۸۳ در شهر توکیو ژاپن ساخته شد. در این‌جا نیز موضوعات مشابه دیزنی ‌لندهای آمریکا مثل قلعه سیندرلا، دیار میکی‌ماوس، سرزمین فانتزی و … با همان حال و هوا وجود دارند. تنها تفاوت این دیزنی لند آسیایی در وجو بازار جهانی به جای خیابان‌ اصلی ورژن آمریکایی آن است.

دیزنی لند پاریس

تنها دیزنی لند اروپا در حومه شهر پاریس در کشور فرانسه قرار دارد. این پارک در سال ۱۹۹۲ ساخته شد و همانند دیزنی ‌لندهای دیگر همان تم‌های آمریکایی ولی با شکل و شمایل متفاوت و اروپایی  در آن دیده می‌شوند. قلعه زیبای خفته، سرزمین علاالدین و کوه جنگ ستارگان که اتفاقا به تازگی افتتاح شده است از مکان‌های دیدنی شعبه‌ این مجموعه در پاریس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *