پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

ارگ بم در تعطیلات نوروزی همه روزه آماده بازدید گردشگران خواهد بود

مدیر پایگاه میراث جهانی و منظر فرهنگی بم گفت:مجموعه گردشگری ارگ بم و موزه یافته‌های باستان‌شناسی در ایام نوروز همه روزه آماده بازدید گردشگران نوروزی است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محسن قاسمی امروز ۲۷ اسفندماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: پایگاه میراث جهانی بم در نوروز سال جدید با همکاری دیگر دست‌اندرکاران برنامه‌های متنوعی را برای مسافران نوروزی و گردشگران تدارک دیده و امیدواریم همچون نوروز گذشته خاطره‌ای خوش برای آنها فراهم آوریم.

مدیر پایگاه میراث جهانی و منظر فرهنگی بم از برپایی نمایشگاه عکس در ارگ قدیم خبر داد و افزود: اجرای برنامه شاهنامه خوانی در تکیه ارگ قدیم و برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، محصولات فرهنگی و همچنین عکاس‌خانه و شربت‌خانه در داخل این بنای تاریخی از برنامه‌های مد نظر برای نوروز سال جدید است.

او به اجرای موسیقی سنتی و نواحی و همچنین رادیو ارگ برای ایجاد شور و نشاط بیشتر در بین مسافران و گردشگران در محل ارگ تاریخی بم اشاره کرد و گفت: استقرار راهنمایان گردشگری در این بنای تاریخی و سایر آثار تاریخی شهر بم با همکاری دانشکده گردشگری، اجرای تور رایگان بم گردی و برنامه‌های مفرح با حضور حاجی فیروز و عمو نوروز و اهدای کتاب به گردشگران را در ایام نوروز ۱۴۰۲ خواهیم داشت.

قاسمی بیان کرد: اجرای سفره هفت سین و استقرار سیاه چادر عشایری و طبخ غذاهای سنتی در جوار ارگ تاریخی بم و برگزاری برنامه خشت به خشت ویژه کودکان و نوجوانان در ارگ تاریخی برای آشنایی بیشتر آنها با روند تولید خشت خام از دیگر برنامه‌های نوروز سال جدید است.

مدیر پایگاه میراث جهانی و منظر فرهنگی بم بیان کرد: برنامه‌های متنوع دیگری هم پیش‌بینی شده که از همه مردم سراسر کشور دعوت می‌شود برای استفاده از این برنامه‌ها و بازدید از بزرگترین بنای خشتی جهان به شهر بم سفر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *