به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، با افتتاح راهآهن رشت- آستارا اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر محقق خواهد شد.
به گزارش توریسم اینترنشنال،به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب، اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راهآهن رشت- آستارا این هدف محقق خواهد شد.
خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد:اولین پروژهای که در سال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری میرسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقیمانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات راهآهن رشت- کاسپین با پیشرفت قابلتوجهی در حال اجراست، افزود:این خط آهن ۳۷ کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور میکند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.
خادمی عملیات اجرایی راهآهن رشت- کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت:عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام میرسد و بلافاصله پس از آن به بهرهبرداری خواهد رسید. با بهرهبرداری از راهآهن رشت- کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم میشود.
بیشتر بخوانید: