پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

رئیس راهنمایان گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با “توریسم اینترنشنال”؛ هرمزگان صرفا در کیش و قشم و هرمز خلاصه نمی شود

تلاش برای معرفی مناطق ناشناخته توریستی استان هرمزگان و جذب سرمایه گذاری بیشتر در زمینه تقویت توریسم دریایی از مهم ترین دلایل حضور استان هرمزگان در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و ۳۵ مین نمایشگاه ملی صنایع دستی عنوان شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مجید هاشمی، رئیس راهنمایان گردشگری استان هرمزگان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از تلاش فعالان حوزه گردشگری هرمزگان برای ارتقای صنعت «توریسم دریایی» در این منطقه صحبت کرده و عنوان کرد: «بر خلاف تصور عامه مردم، زیبایی های استان هرمزگان تنها به چند جزیره کیش، قشم و هرمز محدود نمی شود و جاذبه های توریستی برای سفر به این استان بیش از این موارد است».

مجید هاشمی بندر خمیر، شهر سیریک، شهر میناب در شرق استان هرمزگان و بندر مغام و پارسیان در غرب این استان را از مناطق بسیار زیبا و دیدنی هرمزگان عنوان کرد که طی سال های اخیر بازدید از این مناطق تا حد زیادی به خاطر سه جزیره اصلی این استان(کیش،قشم و هرمز)، مغفول مانده است و عنوان کرد: «سعی کرده ایم در این دوره از برگزاری نمایشگاه، جدا از معرفی صنایع دستی استان هرمزگان و نمایش پوشش سنتی این استان، جذابیت های ناشناخته استان هرمزگان را در قالب معرفی مناطق گردشگری جدید به علاقه مندان معرفی کنیم».

وی در رابطه با ظرفیت های گردشگری استان هرمزگان عنوان کرد: «هرمزگان استان بسیار زیبایی است که با وجود وسعت به نسبت کوچکی که دارد اما ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه گردشگری داشته و مهم ترین مزیتی که به نسبت سایر استان های ایران دارد، این است که در هر چهار فصل سال، جاذبه های گردشگری خود را حفظ کرده و بازدید از این استان محدود به فصل و زمان مشخصی نمی شود».

هاشمی در این رابطه عنوان کرد: «تنوع آب و هوایی بسیار خوبی که در هرمزگان وجود دارد، موجب شده تا به عنوان مثال در این استان همزمان با رشد درختان گرمسیری ما شاهد رشد درختان سردسیری هم باشیم و همین عامل تنوع محصولات خوراکی و میوه ها در این استان را هم بسیار گسترده کرده است با این حال این موارد از دیدگردشگران نیز مغفول مانده است».

*حضور بانوان هرمزگانی در غرفه گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در نمایشگاه گردشگری تهران 

 

رئیس راهنمایان گردشگری استان هرمزگان در توضیح ظرفیت های گردشگری این استان بر اهمیت سواحل دریایی گسترده آن تاکید کرده و عنوان کرد:« استان هرمزگان نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر ساحل داشته و در بحث گردشگری دریایی پتانسیل فوق العاده بالایی دارد. هر یک از سواحل این استان از نظر نوع خاک، رنگ آب، آبزیانی که در آب های آنها وجود دارد، تنوع بسیاری بالایی دارد».

هاشمی در ادامه عنوان کرد: « به نظر می رسد با توجه به این حجم گسترده از تنوع در حوزه آبی و دریایی، ظرفیت گردشگری دریایی این استان چندان مورد توجه قرار نگرفته و سعی ما بر این است که در این راستا با جذب سرمایه گذار و معرفی ظرفیت‌ها به علاقه‌مندان، این جای خالی ها را پر کنیم».

او در رابطه با اهمیت و تاثیر نمایشگاه گردشگری بر روند ارتقای فعالیت های این حوزه نیز عنوان کرد: «برگزاری نمایشگاه گردشگری به طور کامل در هدایت ما به سمت معرفی ظرفیت های ناشناخته استان موثر بوده و ما طی سال های گذشته هم شاهد این امر بوده ایم که مقاصدی که در نمایشگاه سال های پیش معرفی شده اند، به واسطه برگزاری این نمایشگاه ها، توانسته اند در بحث جذب گردشگر موفق تر از قبل عمل کنند».

هاشمی در بحث صنایع دستی هرمزگان به اهمیت ویژه زنانه دوزی در بحث پوشش این استان تاکید و عنوان کرد:
«پوشش استان هرمزگان سبک خاصی است و ما در نمایشگاه های قبلی این اقبال را داشته ایم که حتی پوشش سنتی خود را به کشورهای دیگر هم معرفی نماییم و حتی در حال حاضر از سوی کشورهایی نظیر سوئد، سوییس و آلمان در بحث پوشش سنتی زنان هرمزگان تقاضاهایی هم مطرح شده تا در این کشورها از این پوشش در مراسم های خاص، نظیر نمایشگاه ها و یا مناسبت های خاص استفاده نمایند. ضمن اینکه به دلیل وجود روستاهای بسیار در این استان بافت سنتی در بیشتر مناطق این استان همچنان پویا و زنده بوده و همین موجب شده تا پوشش سنتی زنان این استان همواره حائز اهمیت باشد».

 

پایان گفتگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *