س٫ مهر ۱۷ام, ۱۴۰۳

صنعت گردشگری به فرصت احتیاج دارد

بر اساس آمارهای ارائه شده از سفر بریتانیایی ها نشان می دهد که با بهبود وضعیت گردشگری در سطح جهان همچنان بریتانیایی ها آماده سفر نیستند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛بر اساس اطلاعات دفتر ملی آمار بریتانیا، ‌ سفر بریتانیایی‌ها به خارج و بازدید از این کشور توسط گردشگران خارجی در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

در سال ۲۰۲۲ گردشگران خارجی ۳۱.۲ میلیون بازدید را در بریتانیا به ثبت رساندند، ‌ که در مقایسه با ۴۰.۹ میلیون بازدید پیش از همه‌گیری کرونا (۲۰۱۹) با کاهش قابل توجهی مواجه بوده است.

سفر ساکنان بریتانیا با این حال با افزایش قابل توجهی همراه بوده است؛ چراکه در سال ۲۰۲۲ برای بریتانیایی‌ها ۷۱ میلیون سفر خارج از کشور به ثبت رسیده، این درحالی است که در سال قبل‌تر فقط ۱۹.۱ میلیون سفر انجام شده بود. با این وجود همچنان آمار سفر بریتانیایی‌ها با سال ۲۰۱۹ که ۹۳.۱ میلیون سفر ثبت شده بود، ‌ فاصله زیادی دارد.

با وجود این‌که آمارهای گردشگری بریتانیا در سال گذشته در مجموع با افزایش همراه بود، ‌ اما ارقام سفر در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با همه‌گیری کرونا با ۲۴ درصد کاهش مواجه بوده که این یعنی صنعت گردشگری مسیر طولانی را برای بازگشت به وضعیت قبلی در پیش دارد.

کارشناسان معتقدند که روند کُند بهبودی وضعیت صنعت گردشگری ناشی از «توفان چالش‌ها» است.

به گفته «کارولین برمنر»، ‌ محقق ارشد تحقیقات سفر در «یورومانیتور بین‌المللی»، چالش‌های پس از برگزیت، مانند کنترل‌های مرزی سخت‌تر و برخی فرودگاه‌ها که در زمان‌های اوج سفر با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند، از جمله مواردی محسوب می‌شود که بر صنعت سفر بریتانیا تأثیر گذاشته است.

در بین کشورهایی که در سال ۲۰۲۲ به بریتانیا سفر کرده‌اند، آمریکایی‌ها در صدر جدول و به ترتیب فرانسه، ‌ ایرلند، ‌ آلمان و اسپانیا در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

با توجه به این که ۱۶.۱ میلیون اقامت شبانه در سال ۲۰۲۲ در لندن به ثبت رسیده است، لندن به محبوب‌ترین مقصد این کشور تبدیل شده است. ادینبرو، منچستر، بیرمنگهام و لیورپول به ترتیب در رتبه‌های بعدی محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور قرار گرفتند.

در سال ۲۰۲۲، گردشگران ۲۶.۵ میلیارد پوند هنگام بازدید از بریتانیا خرج کرده‌اند که در مقایسه با سال قبل‌تر افزایش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که سفرها به مقصد خارج از این کشور در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کوتاه‌تر بود، اما یک روز طولانی‌تر از سال‌های قبل از همه‌گیری بود و به طور متوسط ‌به هشت شب رسید.

ساکنان بریتانیا در سفرهای خارجی سال ۲۰۲۲، حدود ۵۸.۵ میلیارد پوند خرج کردند که در مقایسه با ۲۰۲۱ حدود ۴۳ میلیارد پوند بیشتر بوده است. اروپا محبوب‌ترین مقصد بریتانیایی‌ها برای سفرهای خارجی بوده و در این میان اسپانیا بیشترین بازدید و سپس فرانسه، ‌ ایتالیا، یونان و پرتغال محبوب‌ترین مقاصد برای بریتانیایی‌ها بوده‌اند. ترکیه و ایالات متحده آمریکا نیز در فهرست ۱۰ مقصد محبوب بریتانیایی‌ها قرار داشتند.

بیشتر بخوانید:

گردشگری ایران رکورد زد

آیا سیاست گردشگری در ترکیه تغییر خواهد کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *