ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

آشنایی با هنرمندان حوزه صنایع دستی: سوزن دوزی و حصیر بافی

به گزارش توریسم اینترنشنال، من زینب سنجرزه ای از شهرستان خاش، دهستان ایرندگان، روستای گنز در استان سیستان و بلوچستان هستم. سال های طولانی است که در حوزه صنایع دستی بخش سوزن دوزی، حصیربافی فعالیت می کنم.

دستبند، پابند، سفره، جارو، کفش سنتی، جامیوه ای ، زیرانداز، کوسن ،دستبند، مانتو و ده ها لوازم متنوع دیگر از جمله محصولاتی است که من با هنر دست خودم تولید و به بازار عرضه کنم.

۱۶ سال است که این حرفه را دنبال می کنم و پس از فوت پدر فرزندانم تصمیم گرفتم از این طریق مایحتاج زندگی و خرج فرزندانم را تامین کنم.

علاوه بر این که مادر و مادر بزرگ هایم در سوزن دوزی تجربه طولانی داشته اند، خود من هم از هفت سالگی این کار را انجام داده ام. در حالی که مادر بزرگ های ما با فانوس سوزن دوزی می کردند و اکنون با آمدن برق در روستا وضعیت برای ادامه این کار بسیار بهتر و راحت تر شده است. سوزن دوزی کاری زمان بر است که فقط عشق و علاقه به این کار باعث می شود آن را ادامه دهید.

کاری بسیار سخت که در حال حاضر آن را به علاقه مندان این حرفه آموزش هم می دهم. در شهرستان ها و هم در استان های مختلف به ازای هر نفر آموزش ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کنم.

باید به شما بگویم که محصولات ما در استان خود ما چندان فروشی ندارد چرا که اکثریت مردم به این حرفه وارد هستند و ما همه تلاش خود را برای جذب ظرفیت های مربوط به بازارهای دیگر استان به کار گرفته ایم.

از همان ابتدای کارم به صورت جدی وارد نمایشگاه های مختلف شدم و در شهرهای مختلف زاهدان، تهران، چابهار تولیداتم را برای بازدیکنندگان نمایشگاه عرضه کردم. در تهران با استقبال خوبی مواجه شدم.

برای حمایت از من به عنوان یک زن دوستدار و علاقه مند به حوزه صنایع دستی می توانید از هر شهری سفارش کار سوزن دوزی را با معقول ترین و بهترین هزینه انجام دهید.

در حال حاضر در شهرستان ۳۰ هنرجو دارم که در حال فعالیت هستند و حمایت شما از کار ما موجب می شود تا این راه برای آموزش و تولید محصولات سوزن دوزی شده ادامه دار شود.

من به این موضوع افتخار می کنم که توانسته ام در سال های پس از فوت همسرم به واسطه همین حرفه سوزن دوزی خرج زندگی ام را تامین و از فرزندانم مراقبت و حمایت کنم.

هزینه در نظر گرفته شده برای دستبندهای سوزن دوزی شده من ۲۵ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان است:

شما می توانید متناسب با رنگ مورد علاقه و دکور منزلتان کوسن های سوزن دوزی شده من را به قیمت جفتی ۴۰۰ هزار تومان سفارش دهید، بالشت های سوزن دوزی شده تماما کار دست من هم حدود یک میلیون تومان قیمت دارد:

صنایع مربوط به حصیربافی من هم قیمت های بسیار متنوعی دارد و از ۳۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می شود. شما می توانید گلدان های حصیری، سبدهای حصیری و هر وسیله حصیری دیگری را که می خواهید به من سفارش دهید.

من از شما علاقه مندان به حوزه صنایع دستی می خواهم تا از من خرید کنید،چرا که من این راه را به سختی پشت سر گذرانده ام و کار من ارزش خیلی بالایی دارد و دوست دارم کارهایم بیشتر از این مورد حمایت میراث و کمیته امداد قرار بگیرد.

آرزوی آن را دارم به عنوان صنعتگر حوزه صنایع دستی آثارم با نام هنر ایرانی به کشورهای خارجی معرفی و عرضه شود و میراث فرهنگی در زمینه فروش محصولاتم به بازارهای خارجی من را مورد حمایت قرار دهد.

برای سفارش محصولات مورد نظر خود با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره تماس: ۰۹۹۰۳۸۵۱۹۹۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *