س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

آلودگی سطح آب اقیانوس های جهان نگران کننده می شود

 دانشمندان درباره افزایش آلودگی سطح اقیانوس ها به واسطه ریخته شدن انواع مختلف زباله ها و به خصوص پلاستیک های تجدیدناپذیر هشدار جدی می دهند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، داده های جهانی در مورد آلودگی سطح اقیانوس ها نشان می دهد که در حال حاضر ۲.۳ میلیون تن آلودگی های میکروپلاستیک در دریاهای جهان شناور است.

غلظت این آلودگی ها از سال ۲۰۰۵ افزایش پیدا کرده است و طی ۱۸ سال گذشته شدت بیشتری به خود گرفته است.

بر اساس یافته های محققان میکروپلاستکی ها ذرات پلاستیکی با طول کمتر از ۵ میلی متری هستند که معمولا در بدن لاک پشت های دریایی، نهنگ ها و ماهی ها یافت می شوند.

به گفته دانشمندان از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۹ تولید جهانی پلاستیک از ۲۶۳ میلیون تن به ۴۶۰ میلیون تن رسیده است.

به باور دانشمندان این بحران می‌تواند نتیجه عدم ارائه اقدامات اجباری برای کاهش آلودگی باشد، حتی زمانی که زباله‌ها با ورود پلاستیک جدید به اقیانوس‌ها به مرور زمان به میکروپلاستیک‌ها تبدیل می‌شوند.

در سال‌های اخیر، هیچ سیاست بین‌المللی الزام‌آوری برای مقابله با این بحران وجود نداشته است و ما شاهد افزایش سریع آلودگی پلاستیکی در اقیانوس‌های جهان بوده ایم.

اگرچه برخی از کشورها از جمله بریتانیا، قوانینی را برای مقابله با آلودگی میکروپلاستیک، مانند ممنوعیت استفاده از نی های پلاستیکی و کاهش تقاضا برای کیسه های یکبار مصرف، وضع کرده اند با این حال این روند چندان ادامه دار نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *