ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال گردشگری کردستان

آمار مسافران تعطیلات نیمه خرداد در استان کردستان

استان کردستان با داشتن کوه های سرسبز و طبیعت زیبا مقصد بسیاری از گردشگران و توریست ها می باشد این استان دارای فرهنگ غنی و ظرفیت های گردشگری بالایی می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ یعقوب گویلیان امشب در نشست مجازی با اصحاب رسانه که به منظور تشریح آمار مسافران تعطیلات اخیر در استان کردستان انجام شد،  اظهار داشت: از ۱۱ لغایت ۱۵ خردادماه امسال بیش از ۶۵۴هزار و ۷۸۹ نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کردستان بازدید کردند.

وی افزود: بر اساس تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در تعطیلات خردادماه امسال شاهد استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی از سفر به استان کردستان بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، فرهنگی و… استان مورد استقبال و رضایت مسافران قرار گرفت، تصریح کرد: می‌توان از این طریق کلی درآمدزایی و اشتغال ویژه جوانان کردستانی ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: در همین مدت ۱۸۸هزار و ۲۰۷ نفر مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان و دیگر اماکن اقامتی دارای استانداردهای لازم در کردستان اسکان داده شده‌اند.

گویلیان بیان کرد: همچنین به‌منظور ارائه خدمات‌رسانی شایسته به مسافران و گردشگران، ۹۹ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان توسط کارشناسان این اداره‌کل انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان ابراز داشت: خوشبختانه با همکاری بخش دولتی و خصوصی و تمهیدات پیش‌بینی شده تلاش شده تا ضمن خدمات‌دهی شایسته در مراکز اقامتی، مسافران و گردشگران بتوانند از اغلب بناهای تاریخی و فرهنگی استان نیز بازدید کنند.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی دفتر خدمات گردشگری در مرز سیران‌بند بانه

۳۲ میلیارد سرمایه گذاری برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی کردستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *