ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

اردکان شهر ملی کاربافی کشور شد

اردکان یزد به عنوان شهر ملی صنایع دستی کاربافی کشور شناخته شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، آیین رونمایی و معرفی شهرستان اردکان به‌عنوان شهر ملی کاربافی با حضور «پویا محمودیان» معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.

محمودیان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه شهرستان اردکان در زمینه صنایع دستی به ویژه کاربافی، گفت: بعد از ثبت اردکان به‌ عنوان شهر ملی کاربافی موضوعاتی مانند تجاری‌سازی، آموزش، معرفی در فضاهای مجازی، نصب المان‌های شهری، تهیه و تولید کلیپ‌های معرفی این هنر و تهیه بانک نقوش، باید از سوی مسئولان مختلف استان یزد و شهرستان پیگیری و مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: حضور هنرمندان شهر اردکان در نمایشگاه‌ها و بازارهای ملی و بین‌المللی باید با همت و پشتیبانی مسئولان‌ استان یزد محقق شود.

محمودیان گفت: ثبت ملی هر شهر یا روستا در حوزه صنایع دستی اعجاب‌انگیز است و این اعجاب‌انگیز بودن در ثبت روستاها بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

رونمایی از دستبافته‌ها و محصولات تولیدی کاربافی هنرمندان اردکانی، پایان‌بخش نشست ثبت ملی هنر کاربافی در شهرستان اردکان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *