پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

از تهران تا مشهد با اتوبوس

سفر به مشهد با اتوبوس یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌های عزیمت به این شهر زیارتی است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،بسیاری از مسافران و زائران اتوبوس را برای سفر به شهر مشهد انتخاب می‌کنند. استفاده از این وسیله نقلیه هم کم‌هزینه‌تر است هم می‌تواند سفری خاطره‌انگیزتر را رقم بزند. مدت‌زمان سفر از تهران تا مشهد با اتوبوس نزدیک به ۱۲ ساعت طول می‌کشد و اکثر مسافران برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد اسنپ تریپ را انتخاب می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم کمی درباره سفر از تهران تا مشهد با اتوبوس صحبت کنیم.

درباره مشهد

مشهد به‌عنوان دومین شهر بزرگ کشور بعد از تهران نزدیک به ۳۵۱ کیلومتر مساحت و دو میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر که همیشه یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود، هر سال میزبان نزدیک به ۳۰ میلیون گردشگر از داخل و خارج ایران است. وجود حرم امام هشتم شیعیان در این شهر مهم‌ترین دلیل استقبال گردشگران از مشهد به‌حساب می‌آید.

بهترین زمان سفر به مشهد

انتخاب زمان مناسب برای سفر به مشهد به چند عامل بستگی دارد. اگر کسی می‌خواهد بداند بهترین زمان سفر به شهر مشهد از نظر آب‌و‌هوا کدام فصل خواهد بود، باید به او گفت آب‌و‌هوا در بهار و نیمه اول پاییز در مشهد عالی است. هوای مشهد در تابستان بسیار گرم و در زمستان بسیار سرد می‌شود.

یک عامل مهم دیگر برای سفر به این شهر تراکم مسافران است. کسانی که ترجیح می‌دهند در زمان‌های خلوت سال به مشهد بروند، بهتر است از سفر در بهار و همچنین در زمان مناسبت‌های مذهبی پرهیز کنند. در این‌گونه مواقع مسافران و زائران زیادی عازم مشهد می‌شوند.

هزینه بلیط و هتل در شرایط مختلف هم یکی دیگر از عوامل انتخاب زمان برای سفر به شمار می‌آید. طبیعتا در زمان‌هایی که میزان سفر مسافران به شهر مشهد در اوج خود قرار دارد، به‌دلیل افزایش تقاضا، هزینه هتل و بلیط نیز بالاتر خواهد رفت. به همین دلیل اگر می‌خواهید هزینه سفر شما کاهش یابد، پیشنهاد می‌کنیم در نوروز و تعطیلات مذهبی از سفر به مشهد خودداری کنید. ارزان‌ترین موقع سال برای رزرو هتل و خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ فصل زمستان است.

فاصله تهران تا مشهد

اغلب رانندگان برای سفر از تهران به مشهد مسیر جاده سمنان را در پیش می‌گیرند. این جاده کوتاه‌ترین مسیر را برای سفر به مشهد پیش روی رانندگان قرار می‌دهد. فاصله تهران تا مشهد حدود ۸۹۹ کیلومتر است و برای رسیدن به مقصد نزدیک به ۱۲ ساعت در راه خواهید بود. پس از خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد اسنپ تریپ می‌توانید از طریق پایانه‌های غرب، شرق، شمال و جنوب به‌سوی مشهد راهی شوید.

انواع اتوبوس‌های تهران مشهد

پیش از تهیه بلیط اتوبوس می‌توانید نوع آن را تعیین کنید. این کار را به‌راحتی می‌توانید در اپلیکیشن یا وب‌سایت اسنپ تریپ انجام دهید. انواع اتوبوس‌های تهران مشهد شامل اتوبوس معمولی و وی‌آی‌پی (VIP) می‌شوند.

اتوبوس‌های معمولی

اتوبوس‌های معمولی درجه ‌یک ۴۴ صندلی دارد که در ردیف‌های دوتایی جای گرفته‌اند. بهتر است برای سفرهای کوتاه و چندساعته این نوع اتوبوس‌ها را انتخاب کنید. مهم‌ترین مزیت اتوبوس‌های معمولی، ارزان بودن قیمت بلیط آن‌ها شمرده می‌شود. برای خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران کلیک کنید.

اتوبوس‌های VIP

همان طور که پیش‌تر گفتیم سفر از تهران به مشهد نزدیک به ۱۲ ساعت طول می‌کشد. این زمان برای نشستن در اتوبوس برای عده‌ای به‌سختی می‌گذرد. به این افراد پیشنهاد می‌کنیم اتوبوس‌های VIP را برای سفر خود در نظر بگیرند که مزیت قابل‌توجه آن‌ها شرایط راحتی است که برای مسافران تدارک دیده‌اند. در این اتوبوس‌ها صندلی‌ها به‌صورت سه‌تایی در هر ردیف قرار گرفته‌اند. صندلی‌های اتوبوس‌های وی‌آی‌پی را می‌توان به حالت نیم تخت یا تخت کامل درآورد و در مدت سفر استراحت کرد.

در این اتوبوس‌ها امکانات رفاهی دیگری مانند مانیتور اختصاصی و پریز برق برای شارژ گوشی نیز وجود دارد. اگر قصد سفر با اتوبوس‌های VIP را دارید برای خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران کلیک کنید.

ترمینال‌های شهر مشهد

کلان‌شهر مشهد دارای سه ترمینال اتوبوس‌رانی است که هرکدام در گوشه‌ای از شهر قرار گرفته‌اند. این ترمینال‌ها شامل پایانه امام رضا، معراج و راه ابریشم هستند.

پایانه امام رضا مشهد

مهم‌ترین ترمینال اتوبوس‌رانی مشهد، پایانه مسافربری امام رضا است. این پایانه در کمربندی شهر مشهد و با فاصله چهار کیلومتری حرم قرار دارد. ترمینال امام رضا به‌صورت روزانه ظرفیت جابه‌جایی ۸۰ هزار مسافر را از طریق دو هزار دستگاه اتوبوس دارد. به همین دلیل این پایانه به‌عنوان بزرگ‌ترین ترمینال اتوبوس‌رانی کشور محسوب می‌شود.

پایانه معراج

پایانه معراج مشهد

پایانه معراج واقع در شمال غرب مشهد به مسافران شهرهای شمالی استان اختصاص دارد. مساحت این ترمینال ۷۵ هزار متر مربع است. ۱۲ شرکت مسافربری در این پایانه فعالیت می‌کنند و از جمله شهرهایی که از خدمات این ترمینال بهره‌مند می‌شوند، می‌توان به قوچان، شیروان، بجنورد و اسفراین اشاره کرد.

پایانه مسافربری راه ابریشم مشهد

زائران و مسافران شمال شرق مشهد هم ترمینال راه ابریشم را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. مهم‌ترین سفرهای این پایانه به مقصد سرخس، صالح‌آباد، سلطان‌آباد، نیشابور، بینالود، مزداوند و… صورت می‌گیرد. برای خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران کلیک کنید.

بهترین روش خرید بلیط اتوبوس

امروز اغلب خدمات مسافرت مانند خرید بلیط از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد اسنپ تریپ یکی از بهترین سامانه‌ها است. با مراجعه به این سامانه می‌توانید انواع اتوبوس‌ها اعم از معمولی و VIP را انتخاب کنید و در عرض چند دقیقه از خرید بلیط سفرتان آسوده‌خاطر شوید.

برخورداری از امکان لغو یا کنسل کردن بلیط، مهم‌ترین مزیت خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ به حساب می‌آید. شما می‌توانید در صورت انصراف از سفر یا نیاز به تغیییر زمان یا نوع اتوبوس به‌راحتی آن را لغو کنید. چنانچه در حین خرید بلیط مشکلی به وجود بیاید، تیم پشتیبانی مجموعه پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

هجوم گردشگران خارجی به مشهد

کاهش سفر های درمانی به خراسان رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *