پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال ایران و تاجیکستان

از سرگیری پروازهای ایران-تاجیکستان

وزیر میراث فرهنگی در مازندران از راه اندازی پرواز های ایران_ تاجیکستان از ۲۳ خرداد خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ عزت‌الله ضرغامی ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به‌منظور بازدید از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری و بررسی مسائل مشکلات چند شهرستان غرب مازندران وارد نوشهر شد از راه‌اندازی مجدد پرواز ایران به تاجیکستان پس از سال‌ها توقف خبر داد و گفت: برای ورود کشتی‌های کروز و شناورهای بزرگ رایزنی‌های لازم انجام و مذاکراتی صورت گرفته است.

عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان نوشهر با بیان اینکه استان مازندران از جمله استان‌های ممتاز و درجه اول کشور در حوزه گردشگری است، اظهار کرد: مزیت‌های نسبی این استان بالا است و برای جذب گردشگر نیز تنوع زیادی دارد و به همین دلیل به فعلیت رساندن همه ظرفیت‌ها نیاز به‌صرف زمان دارد.

وی از سه پروژه عظیم در استان مازندران به‌عنوان یکی از فرصت‌های بی‌نظیر در امر جذب گردشگر و رضایتمندی مردم یاد کرد و گفت: بنیاد مستضعفان پروژه‌های خوبی در حوزه گردشگری مازندران دارد، همچنین در نمک‌آبرود نیز پروژه‌های خوبی در دست اجرا است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ مشکلات خاص خود را دارند، تصریح کرد: تا آن‌ جا که در توان داریم حمایت و راهنمایی لازم صورت می‌گیرد اما باید پشتیبانی را کامل کرده تا با اطمینان و بدون نگرانی پروژه‌های بزرگ به نتیجه برسد.

ضرغامی با تأکید بر اینکه آزادسازی ساحل، طرح عمومی بوده و ایجاد امکانات تفریحی گردشگری و خدماتی در سواحل ضروری است، افزود: درصورتی‌که برنامه‌های جایگزین خوبی وجود نداشته باشد وضعیت بدتر از گذشته و زمینه فساد اجتماعی فراهم خواهد شد.

گردشگری ارزان قیمت میان ایران و تاجیکستان

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره کارت سفر ایرانیان، گفت: چند پروژه در حوزه گردشگری تعریف‌شده است که گردشگری ارزان‌قیمت جزء اولویت‌های ما است که ابعاد مختلف دارد و سفرهای داخلی و خارجی را دربر می‌گیرد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: طی مذاکرات متقابل با دولت تاجیکستان بحث گردشگری ارزان‌قیمت مطرح شد که رئیس‌جمهور کشور تاجیکستان نسبت به این مهم علاقه نشان داد؛ گردشگری زمینی ایران به سمت تاجیکستان از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان عبور می‌کند و به دلیل زبان فارسی مردم سمرقند و بخارا، انگیزه‌های بالای گردشگری در این منطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: پرواز ایران به دوشنبه تاجیکستان از ۲۳ خرداد بعد از سال‌ها توقف راه‌اندازی می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به مازندران از روند ساخت هتل پنج ستاره آراز و مارینا پارک آراد در بخش مرکزی شهرستان نوشهر و همچنین نمک‌آبرود و هتل کاسپین خزر چالوس بازدید کرد. وی در ادامه سفر خود به کلاردشت رفته و از تپه تاریخی ۶۰۰۰ ساله کلار و کاخ اجابیت در شهرستان کلاردشت بازدید خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *