س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

افزایش بی سابقه موج گرما در اروپا +فیلم

گرم شدن هوا در سراسر جهان به خصوص در اروپا مشکلاتی را برای صنعت گردشگری به وجود آورده و باعث ایچاد شرایط اضطراری در اروپا شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ موج گرما در اروپا صنعت گردشگری را با چالش روبرو کرده است. این گزارش می افزاید مقامات کشور‌های اروپایی به دلیل شدت موج گرما وضعیت اضطراری اعلام کرده اند. در چند کشور اروپایی از جمله فرانسه و پرتغال آتش سوزی های جنگلی ادامه دارد و این موضوع سبب شده است مردم بیشتری خانه‌های خود را تخلیه کنند. انتظار می‌رود که دمای هوا در پرتغال به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد برسد. برخی از مناطق در وضعیت آماده باش قرار دارند. دولت انگلیس در بخش‌هایی از این کشور به دلیل افزایش شدید دما، وضعیت هشدار اعلام کرده است. سازمان جهانی هواشناسی نیز اعلام کرده گرمای هوا در سال‌های آتی به مراتب بیشتر خواهد شد. این نهاد سازمان ملل هشدار داده است که افزایش دمای هوا به همراه گرد و غبار کیفیت هوا را کاهش خواهد داد. شکی نیست که زمین در میانه یک بحران بزرگ قرار دارد. باید به گروه‌های آسیب پذیر از جمله سالمندان و افراد مبتلا به مشکلات تنفسی کمک شود. افزایش شدید دمای هوا سبب آتش سوزی در جنگل‌های پرتغال، اسپانیا و فرانسه شده است.

افزایش دمای هوا در انگلیس، ایرلند و بلژیک نیز بالا است و پیش بینی می شود که دمای هوا در بلژیک به ۳۹ درجه سانتیگراد برسد و این وضعیت مردم را بیشتر آسیب پذیر می‌کند. ما شاهد آتش سوزی در جنگل‌های فرانسه، پرتغال، اسپانیا و ایتالیا هستیم و این کشور‌ها مقصد بسیاری از جهانگردان هستند و این کشور‌ها به شدت به صنعت جهانگردی وابسته هستند. امروز ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان گفت که اتحادیه اروپا با تحریم روسیه به پای خود شلیک کرده است. ما شاهد فشار زیادی بر روی بخش گردشگری هستیم. کشور‌های منطقه یورو هم اکنون به درآمد این بخش نیاز دارند. سال گذشته هم  شرق بلژیک شاهد وقوع سیل بود و روستا‌های زیادی در این بخش از بین رفتند. این احتمال دارد که پس از افزایش دما با ورود جبهه‌های هوای کم فشار شاهد وقوع مجدد سیل باشیم.

بیشتر بخوانید:

تخلیه صدها خانه در فرانسه به علت آتش سوزی

برگزاری مراسم آتش بازی با شکوه به مناسبت روز ملی فرانسه+فیلم اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *