ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

امن ترین ایالات آمریکا از نظر کووید در بهار امسال را بشناسید

ایالت مریلند آمریکا به عنوان امن ترین ایالت این کشور در برابر کووید-۱۹ شناخته شده و سفر به آن در فصل بهار توصیه شده است در حالی که ایالت نوادا به عنوان خطرناک ترین ایالت از نظر مقابله با ویروس شناخته و توصیه شده است که گردشگران خارجی حتی الامکان از سفر به آن اجتناب کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، وب سایت Wallet Hub به تازگی در یک بررسی، هر ۵۰ ایالت آمریکا را برای بررسی وضعیت کرونا در آنها مورد بررسی قرار داده و از بین این ۵۰ ایالت ۱۵ مورد را به عنوان امن ترین ایالت های فعلی در فصل بهار معرفی کرده است. مریلند به عنوان امن ترین ایالت آمریکا در برابر کووید و نوادا به عنوان خطرناک ترین ایالت از این نظر شناخته شده است.

معیار سنجش وضعیت این ایالت ها بر اساس ۵ معیار کلیدی ایمنی و بهداشت شامل نرخ واکسیناسیون، نرخ بستری در بیمارستان ، نرخ مرگ و میر و آمار مربوط به مبتلایان جدید کرونا تعیین شده است.

۱۵.کنتیکت :

کنتیکت با امتیاز کلی ۶۵.۴۱ از ۱۰۰، از میان ۵۰ ایالت آمریکا در جایگاه ۱۵ مین ایالت امن قرار گرفته است. این در حالی است که علیرغم داشتن یکی از بالاترین آمارهای مربوط به نرخ های تست مثبت کرونا و بالاترین نرخ بستری شدن در بیمارستان، شهر نیوانگلند در این ایالت بالاترین نرخ واکسیناسیون را به خود اختصاص داده است.

۱۴. فلوریدا:

 در میان ۱۵ مورد ایالت برتر، فلوریدا با کسب امتیاز ایمنی ۶۵.۸۶ از ۱۰۰ جایگاه ۱۴ را به خود اختصاص داده است. این ایالت در حال حاضر سومین ایالت در آمریکاست که پایین‌ترین نرخ مرگ و میر در کشور را دارد. با این حال،وضعیت شهر Sunshine موجب شده تا این ایالت، در حال حاضر بالاترین میزان تست مثبت کووید را داشته باشد.

۱۳. نیوهمپشایر :

نیوهمپشایر بالاترین نرخ واکسیناسیون کووید-۱۹ را دارد و از نظر نرخ مرگ و میر، جایگاه خوبی را داشته و از بین ۵۰ ایالت در رتبه شانزدهم قرار دارد.

۱۲.ایلینوی :

از بین ۱۵ ایالت برتر، ایلینوی در سطح دوازدهم جای گرفته و امتیاز کلی ۶۷.۴۸ را به دست آورده است. این ایالت از نظر میزان واکسیناسیون در رتبه ۲۴ قرار دارد و رتبه این ایالت از نظر سطح مرگ و میر ۱۱ برآورد شده است.

۱۱.نبراسکا : 

نبراسکا از نظر نرخ واکسیناسیون کرونا در رتبه ۳۱ مین ایالت قرار دارد، با اندکی برتری از ایلینویز بالاتر است.اگرچه نرخ مرگ و میر ناشی از کووید به اندازه ای زیاد هست که این کشور را در جایگاه ششمین ایالت آمریکا قرار دهد. 

۱۰. کارولینای شمالی:

نرخ واکسیناسیون کووید-۱۹ در کارولینای شمالی در سطح بالایی قرار دارد و از میان ۵۰ ایالت آمریکا این ایالت از نظر نرخ واکسیناسیون در رتبه چهاردهم قرار می گیرد. با این حال، این ایالت باید برای صعود به فهرست ۱۰ ایالت برتر از نظر نرخ پایین مرگ و میر اقدامی انجام دهد چرا که از این نظر در رتبه ۲۹ قرار گرفته است.

۹. ماساچوست :

ماساچوست که از نظر دو معیار مهم، از جمله نرخ واکسیناسیون (نزدیک به ایالت برتر آمریکا ) و نرخ مرگ و میر جایگاه نهم را دارد و توانسته در میان ۱۰ ایالت برتر قرار بگیرد. آنچه که جایگاه ماساچوست را پایین می آورد، تنها نرخ بالای انتقال ویروس در این ایالت است که آن را در رتبه ۴۳ مین ایالت قرار داده است و از این نظر وضعیت خوبی ندارد.

۸.یوتا :

ایالتی ایده آل برای حضور در فضای باز و آزاد. یوتا در بهار امسال از نظر سطح ایمنی در برابر  COVID-19 رتبه هشتم را در بین ایالت های آمریکا به دست آورد. از سوی دیگر با وجود اینکه رتبه ۲۶ را از نظر میزان سطح واکسیناسیون ویروس کرونا دارد، با قرار گرفتن در پنجمین جایگاه،یکی از ایالت هایی است که پایین ترین نرخ مرگ و میر در آمریکا را دارد.

۷. پنسیلوانیا :

پنسیلوانیا، جز یکی از هفت ایالت برتر آمریکا از نظر سطح ایمنی در برابر کووید است و توانسته از ۱۰۰ متیاز  ۷۰ را بگیرد. این ایالت از نظر میزان نرخ مرگ و میر در دسته ایالت ها با نرخ پایین قرار دارد و جز ایالت هایی با نرخ بالای واکسیناسیون قرار می گیرد.

۶. رودایلند: 

رود آیلند کوچکترین ایالت در ایالات متحده  است و به عنوان یکی از امن ترین ایالت های این کشور از نظر درگیری با کووید برای بهار امسال شناخته می شود. رود آیلند از نظر نرخ مرگ و میر ۵۶ مین ایالت بوده و نرخ به شدت پایینی دارد از سوی دیگر یکی از ایالت هایی است که بالاترین نرخ واکسیناسیون کرونا در سراسر کشور را به خود اختصاص داده است.

۵. هاوایی :

هاوایی از ابتدای سال ۲۰۲۲ مرزهای خود به روی گردشگران کشورهای خارجی را به صورت کامل باز کرده است و به عنوان یکی از امن ترین ایالت های آمریکا، بالاترین نرخ واکسیناسیون و پایین ترین نرخ انتقال ویروس را دارد.

۴. واشنگتن دی.سی

اگرچه کمتر به عنوان یک ایالت مستقل شناخته شده و بیشتر تحت عنوان پایتخت آمریکا از آن یاد می شود. با این حال، از نظر سطح سلامت و ایمنی امسال در رتبه چهارمین ایالت پاک قرار گرفت. از این گذشته، واشنگتن دی سی دارای بالاترین نرخ واکسیناسیون کووید-۱۹ است و همچنین دارای کمترین آمار مربوط به میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور تا ۲۰ آوریل بود است.

۳. کالیفرنیا:

در ساحل غربی ایالت کالیفرنیا اقدامات سختگیرانه‌ای را برای محدود کردن شیوع COVID-19 انجام داد و به نظر می‌رسد که این تلاش‌ها نتیجه داده است چرا که اکنون به عنوان سومین امن‌ در آمریکا در بهار امسال از آن یاد می شود. کالیفرنیا از نظر نرخ تست مثبت کرونا نیز در رتبه بسیار پایین قرار دارد و دومین ایالتی است که تست کرونای ۹۰ درصد مردم منفی بوده و و از نظر میزان واکسیناسیون در رتبه شانزدهم قرار دارد.

۲. داکوتای جنوبی :

داکوتای جنوبی با کمترین نرخ انتقال کووید-۱۹ در آمریکا به عنوان دومین ایالت پاک و امن در برابر ویروس شناخته می شود و با وجود داشتن جایگاه بیست و یکم از نظر نرخ واکسیناسیون و بیست و پنجم از نظر میزان مرگ و میر با این حال امتیاز کلی ۷۷.۰۸ را از ۱۰۰ به دست آورده است.

۱. مریلند :

مریلند با کسب رتبه برتر، به عنوان پاک ترین و امن ترین ایالت آمریکا شناخته می شود . مریلند تنها ایالتی است که نمره ایمنی کلی COVID-19 در آن بالاتر از ۸۰ بوده است و به عنوان ایالتی با بالاترین نرخ واکسیناسیون در کشور آمریکا شناخته می شود و از نظر میزان مرگ و میر COVID-19 در بهار امسال در رتبه دوازدهمین ایالت جای گرفت. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *