ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال قاسم آباد رودسر

انتخاب روستای قاسم آباد رودسر به عنوان دهکده جهانی گردشگری

روستای قاسم آباد رودسر یکی از روستاهای لیست سازمان جهانی جهانگردی برای انتخاب دهکده‌های جهانی گردشگری می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سید مصطفی فاطمی عصر امروز در مراسم دومین جشنواره چادرشب بافی قاسم آباد چابکسر که در روستای ولی آباد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته چادر شب بافی قاسم آباد توانسته به ثبت ملی برسد و امروز هم در لیست روستاهای جهانی صنایع دستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی جهانگردی در حال انتخاب روستاهایی است که به عنوان دهکده‌های جهانی گردشگری معرفی کند، گفت: روستای قاسم آباد از شهرستان رودسر به خاطر ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری، یکی از کاندیداهای وزارتخانه است، هر چند وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی امتیازات روستاهای دیگر در حال بررسی بوده که در نهایت سه روستا به سازمان جهانی جهانگردی معرفی خواهد شد، البته کار بسیار سخت بوده چون در کل دنیا محدود و حدود ۳۰ روستا انتخاب خواهد شد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری بیان کرد: هر جا بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف زیرساختی ورود کرده باشد وزارتخانه با اعتبارات زیرساختی به آن مجموعه گردشگری کمک خواهد کرد تا راه‌اندازی شود.

فاطمی با اشاره به اعتبارات تبصره ۱۸ برای معرفی دریافت وام و خدمات‌دهی به مسافرین در قالب ستاد سفر، جشنواره‌ها و رویدادهایی که برگزار می‌شود وزارت میراث فرهنگی به توسعه گردشگری کمک خواهد کرد، گفت: در بحث معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده، تبلیغات بازاریابی و گردشگری برنامه‌ای در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم بحث بازار صنایع دستی در قالب گردشگری تصریح کرد: باید بتوانیم صنایع دستی مختلف را به گردشگر معرفی کنیم و چیزی که الان وزارتخانه پیگیر است تلفیقی از هنرهای مختلف ایران در قالب جشنواره‌ها است تا بتوانیم یک نمایشگاه و جشنواره‌ای در مرکز کشور در تهران برای فروش صنایع‌دستی برگزار کنیم.

رشد ۶۲ درصدی سفرها بعد از کرونا

مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی از رشد ۶۲ درصدی سفرها بعد از کرونا نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: حجم مسافر بسیار زیاد بوده و برنامه این است تا با معرفی شهرهای مکمل سفر از فشار روی مناطق شمال کشور کمتر شود.

فاطمی با اشاره به لزوم توجه به گردشگری تخصصی در گیلان بیان کرد: تاکید وزارتخانه در حوزه گردشگری تخصصی در گیلان مانند حوزه فرهنگ‌ها و غذاها، صنایع‌دستی، کشاورزی و طبیعت‌گردی است هر چند ما در حوزه گردشگری توسعه پیدا کردیم اما پیشرفت نکردیم نتوانستیم در حوزه گردشگری تجربه‌گرا و در حوزه گردشگری تخصصی کار کنیم.

بیشتر بخوانید:

ثبت ملی ۲۷ اثر ناملموس از فرهنگ آشپزی گیلان

تخریب یک مجموعه گردشگری در بستر تالاب امیر کلایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *