ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
نمایشگاه تاپ رزا فرانسه

اهمیت حضور ایران در نمایشگاه گردشگری فرانسه

حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی برای نشان دادن ظرفیت های گردشگری کشورمان بسیار با اهمیت می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ فرانسوی‌ها در عرصه سیاست برای ایرانی‌ها خوشنام نبوده‌اند. چه در گذشته‌های دور و چه در عصر حاضر و ماجرای برجام. آنها در شیطنت و نگاه استعماری به ایران دست کمی از انگلیسی‌ها نداشته‌اند. با وجود این کارنامه سیاه در روابط سیاسی با ایران، گردشگران این کشور همواره علاقمند به سفر به ایران بوده‌اند و همواره جاذبه‌های کشورمان را ستوده‌اند.

بی‌تردید اگر عرصه آلوده سیاست فرانسوی در مناسبات با ایران لحاظ نمی‌شد، گردشگری میان دو کشور رونق بیشتری می‌یافت و همچون خاطره خوش ایرانی‌ها از خودروهای نوستالژیک فرانسوی ژیان، پژو ۵۰۴ و رنو ۵، می‌توانست پیوند میان دو ملت را تقویت کند. با این وجود هنوز شاید بتوان تلاش‌های حکومت فرانسه برای ایران هراسی و منع سفر گردشگران این کشور به ایران را با گردشگری خنثی کرد. خوشبختانه نگاه حاکمیتی در میان مردم این کشور چندان عمیق نیست و بسیاری از مردم این کشور منتقد جدی سیاست‌های کاخ الیزه هستند.

بنابراین با درک درست از شرایط این کشور و شناخت کارشناسانه از علایق و ذائقه گردشگران این کشور، می‌توان در بازار گردشگری سرزمین خروس‌ها نقش موًثری ایفا کرد. یکی از فرصت‌های حضور در فرانسه، نمایشگاه گردشگری «تاپ‌رزا (IFTM)» است. نمایشگاهی معتبر و جریان‌ساز که می‌تواند معرف جاذبه‌ها و جذب گردشگران سایر کشورها باشد.

هر چند تاپ‌رزا نمایشگاهی برای ارتباط و تعامل جهانی در عرصه گردشگری محسوب می‌شود اما به دلیل برگزاری در فرانسه و بازدید علاقمندان این کشور، فرصتی برای دلربایی از فرانسوی‌های علاقمند به سفر نیز محسوب می‌شود. بخش خصوصی شرکت کننده در این نمایشگاه باید با شناخت از اهداف نمایشگاه تاپ‌رزا در این رویداد حضور یابد. اولویت این حضور هم با بازار بین‌المللی فرانسه است.

نسل امروز این کشور به گردشگری توام با هیجان و ماجراجویی علاقمند است و مسن‌تر‌ها به گردشگری مبتنی بر فرهنگ و زندگی بومی. در تاپ‌رزا باید عطر و گلاب ایرانی و غذاهای ایرانی سس محور را در چنته داشت. مد و موسیقی و داشته‌های رمانتیک بومی را در پایتخت فرهنگی اروپا نباید فراموش کرد. سرزمین سرآشپزهای معروف را می‌توان با غذاهای ناب و بی‌نظیر ایرانی شگفت زده کرد.

اگر در بازاریابی و تبلیغات تاپ‌رزا به این موارد مهم و خلاقانه توجه نکنیم، تنها با ارایه سنتی و کلیشه‌ای معرفی ایران، نمی‌توان از این بازار بزرگ جهانی بهره برد. همه‌ی معادلات گردشگری در نمایشگاه‌ها رقم نمی‌خورد اما برای کشور ما با توجه به حجم گسترده ایران‌هراسی، بهترین فرصت ممکن برای جلب توجه گردشگران خارجی محسوب می‌شود.

خوشبختانه برگزارکنندگان نمایشگاه در گام نخست به سراغ آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی رفتند تا با هم‌اندیشی با فعالان این بخش، زمینه حضور موثر ایران در نمایشگاه‌های مهم و جهانی تاپ‌رزا فرانسه و جاتای ژاپن را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

تخلیه صدها خانه در فرانسه به علت آتش سوزی

حضور ایران در نمایشگاه گردشگری تاپ‌رزا فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *