ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

بازارهای خیابانی معروف در جهان

معمولا در هر کشوری بازار یا بازارچه هایی وجود دارد که در پیاده رو یا خیابان های شهر برپا می شود این نوع بازارها مملو از محصولات آن کشور می باشد که هر گردشگری را به سمت خود می کشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛بازارهای خیابانی جاههایی هستند که می توانید در آنجا مواد غذایی تازه و با کیفیت را با قیمتی بسیار ارزن تر از مغازه ها بخرید. کشورهای آسیایی و به ویژه آسیای جنوب شرقی به داشتن این بازارها بسیار معروف هستند و گردشگران معمولا در طول سفر خود به این کشورها حتما به دیدن این بازارها می روند  تا هم در آنجا با فرهنگ مردم محلی آن ناحیه بیشتر آشنا شوند و هم خریدی ارزان تر داشته باشند.

بهترین بازارهای خیابانی جهان

بازار کرتا آیر وت (Kreta Ayer Wet)، سنگاپور

سنگاپور با قوانین سفت و سختی که دارد و اهمیتی که به تمیزی و نظافت شهر خود می دهد مطمئنا بازارهای آن هم تمیز و منظم هستند. همانطور که از اسم این بازار معلوم است به آن بازار خیس می گویند و علت آن این است که از آن جایی که در این شهر به بهداشت و نظافت خیلی اهمیت می دهند مرتب کف آنجا را می شویند. این بازار در محله چینی ها قرار دارد، اگر صبح زود به این بازار بیایید می توانید تا بازار خلوت است از همه قسمت های آن دیدن و خرید مورد نظر خود را انجام دهید. در ساعت ۱ بعد از ظهر بازار را می بندند و در آن غذاهای متنوع زیادی را می شود پیدا کرد. در طبقه بالای آن فود کورتی هست که در آن قیمت غذاها بسیار ارزان است و غذاهایی مثل سوپ نودل برای صبحانه دارد.

بازار بزرگ استانبول ترکیه

یکی از بزرگترین و بهترین بازارهای جهان در شهر استانبول قرار دارد؛ این بازار در شامل ۶۱ خیابان می شود و بیش از ۳ هزار غرفه دارد. در این بازار روزانه ۲۵۰ هزارتا ۴۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و یکی از سنبل های شهر استانبول است.

بازار هفتگی چاتوچاک در بانکوک تایلند

یکی دیگر از بهترین بازارهای جهان، بازار هفتگی چاتوچاک در شهر بانکوک است. در این بازار روزانه ۲۰۰ هزار نفر مراجعه می کنند و نزدیک به ۱۵ هزار حجره در آن وجود دارد.

بازار کرتا آیر وت (Kreta Ayer Wet)، سنگاپور

بازار لا ووچیریا (Ka Vucciria)، لاپرمو، ایتالیا

در این بازار شلوغ و سرزنده، مردمی از فرهنگ ها و قوم های مختلف می بینید و هنگامی که وارد آن می شوید بیشتر از اینکه حس کنید در کشوری مثل ایتالیا هستید فکر می کنید در کشورهای خاورمیانه قرار دارید. در گوشه و کنار بازار کسانی را می بینید که با زدن طبل ها آوازهایی به زبان عربی را سر داده اند. وقتی در حال دیدن از قسمت های مختلف بازار هستند بوی غذاهایی مثل کباب، ناخداگاه شما را به داخل غذاخوری های آن می کشاند. در این بازار می توانید میوها و ماهی های تازه را خریداری کنید و لحظاتی را در فضایی سنتی به صورت متفاوت بگذرانید.

بازار بروژ (Borough market)، لندن، انگلستان

اگر به دنبال بازاری قدیمی هستید بازار بروژ قدیمی ترین بازاری است که می توانید در شهر لندن پیدا کنید. زمان باز شدن این بازار به ۱۵۰ سال قبل برمی گردد. اغلب، آن هایی که در گوشه و کنار شهر مغازه دارند و یا رستوران دارها به این بازار می آیند و مواد غذایی را به صورت عمده تهیه می کنند اما در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه کسانی که نیازی به خرید عمده ندارند هم می توانند به بازار بیایند و از مواد غذایی متنوع آن خرید کنند. در نزدیکی بازار کلیسای جامع وارک آنقدر باغ های زیبایی دارد که گشت و گذار در آن بسیار لذت بخش است.

بازار بروژ (Borough market)، لندن، انگلستان

بازار سنت لورنس (St. Lawrence)، تورنتو، کانادا

این بازار قدیمی است و قدمت آن به سال ۱۸۰۳ بر می گردد. بازار به حدی قدیمی شده بود که در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ مورد نوسازی های زیادی قرار گرفت و در آن مغازه های زیادی ساخته شد. در این بازار می توانید حدود ۱۲۰ خرده فروشی را پیدا کنید که در آن ها مواد غذایی مختلفی مثل میوه و سبزیجات، ماهی و … به فروش می رسد. این بازار که در تورنتو قرار دارد فرصت مناسبی را در اختیار شما می گذارد تا با هزینه ای ارزان به مواد غذایی محلی و تازه دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

بازارهای سنتی ایران، سفری به دل تاریخ و تجربه شیرین خرید

چهارشنبه‌ بازار صنایع‌دستی در معبد هندوها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *