پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

با ساخت و ساز های غیر قانونی در حریم طاق بستان برخورد خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه اعلام کرد:با ساخت و ساز های غیر قانونی در حریم طاق بستان برخورد قاطع خواهد خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،«داریوش فرمانی» روز جمعه  افزود: حفاظت از طاق‌بستان به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار استان که سالانه بازدیدکنندگان بی‌شماری را به این محوطه تاریخی سرازیر می‌کند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و صدور مجوزها با نهایت دقت و اعمال قانون انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در محدوده مجموعه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان به عنوان نمادی از قدمت کهن شهر کرمانشاه و باتوجه به اینکه در برنامه ثبت جهانی قرار دارد، سامان‌دهی وضع موجود و نظارت بر اقدامات آینده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه، همچنین از نهایی شدن طرح بازنگری ضوابط بافت تاریخی شهر کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد.

وی اظهار کرد: تسریع در روند تکمیل ضوابط بافت تاریخی شهر کرمانشاه باتوجه به حجم زیاد درخواست‌ها در دستور کار معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل قرار گرفته است که در آینده نزدیک با تکمیل طرح برای تصمیم‌گیری نهایی به تهران ارسال می‌شود.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه افزود: این طرح در حال نهایی شدن است و کارشناسان اداره‌ کل به صورت ویژه پی‌گیر آن هستند.

فرمانی در پایان عنوان کرد: در جلسه کمیته فنی معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل سه پروژه در حوزه بافت تاریخی کرمانشاه، سه پروژه در حوزه مجموعه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان و نیز سه مورد در حوزه پایگاه محور ساسانی کرمانشاه قصرشیرین مورد بررسی قرار گرفت.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در دو هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *