چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

با ۹ جاذبه گردشگری آرژانتین آشنا شوید

کشور آرژانتین به داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی معروف است از جمله آبشار خیره ‌کننده ایگوازو، که جزو بزرگ ترین گروه آبشارهای جهان است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛جغرافیای متنوع آرژانتین یکی از جاذبه های اصلی این کشور است. همه چیز، از بیابان های خشن گرفته تا جنگل های مرطوب و سواحل طولانی تا کوه های سر به فلک کشیده را می تواند در آرژانتین پیدا کرد. میراث فرهنگی، هنری و معماری آرژانتین هم که از شمال نیمه گرمسیری تا مناطق نیمه قطبی پاتاگونیا زیبا در جنوب امتداد دارد، به همان اندازه متنوع است و از سراسر جهان تاثیر گرفته است. در این راهنما از مجله گردشگری الی گشت، مرور خواهیم داشت بر جاذبه های آرژانتین که در سفرتان به این کشور حتما باید از آن ها بازدید کنید.

بوئنوس آیرس با مکان‌ های شگفت‌انگیز خود، از جمله محله‌ های هنری رنگارنگ مانند La Boca، Recoleta دنیای قدیم، و مناطق مد روز مانند پالرمو، گاهی اوقات بیشتر شبیه اروپا است تا آمریکای لاتین. این پایتخت پر جنب و جوش بهترین مکان برای شروع گشت و گذار است (همچنین بهترین مکان برای یادگیری تانگو، نمادین ترین رقص آرژانتینی).

محبوب ترین جاذبه های آرژانتین

۱. آبشار ایگوازو – Iguazu Falls

آبشار خیره کننده ایگوازو در امتداد مرز آرژانتین با برزیل قرار دارد. پارک ملی ایگوازو در سمت آرژانتین و پارک ملی ایگواسو در سمت برزیل قرار می گیرد. این آبشارهای عظیم که به عنوان میراث جهانی یونسکو محافظت می شوند، بدون شک یکی از دیدنی ترین مناظر در آمریکای جنوبی هستند.

بازدیدکنندگان می ‌توانند به لطف شبکه ‌ای از مسیرهای پیاده ‌روی و سکوهای تماشا که به ‌راحتی قابل دسترسی هستند و برای ارائه بهترین مناظر ممکن طراحی شده ‌اند، کاملاً به این آبشارهای خیره کننده نزدیک شوند، از جمله در پایین آبشار، منطقه ‌ای که به گلوی شیطان معروف است.

ایگواسو در واقع از ۱۵۰ تا ۳۰۰ آبشار در امتداد لبه تقریباً سه کیلومتری خود تشکیل شده است، عددی که بسته به فصل تغییر می کند و ارتفاع آن بین ۶۰ تا ۸۲ متر متغیر است و هر کدام از این آبشارها به تنهایی هم بسیار دیدنی است. دسترسی به این جاذبه های آرژانتین از فرودگاه بین المللی در آرژانتین (و فرودگاهی در برزیل همسایه) نسبتاً آسان است، به خصوص اگر از بوئنوس آیرس پرواز کنید.

 

آبشار ایگوازو -الی گشت

۲. یخچال پریتو مورنو – Perito Moreno Glacier

شهر کوچک ال کالافات که مرکز اصلی گردشگرانی است که از میراث جهانی یونسکو در پارک ملی لوس گلاسیارس پاتاگونیا بازدید می کنند، گزینه های اقامتی و امکانات رفاهی زیادی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

اینجا بیشتر بازدیدکنندگان برای دیدن یخچال‌ های طبیعی محبوب پارک، به ویژه یخچال خیره‌کننده Perito Moreno، یک سازنده یخی عظیم به طول ۳۰ کیلومتر (و سومین ذخیره‌ گاه بزرگ آب شیرین جهان) که تنها ۷۸ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد، جاذبه اصلی منطقه است.

این یخچال که به نام یک کاشف قرن نوزدهمی نامگذاری شده است، فقط یک سفر دو ساعته از El Calafate تا مرکز بزرگ بازدیدکنندگان یخچال طبیعی فاصله دارد و از آنجا هم تنها یک پیاده روی کوتاه تا یخچال طبیعی راه خواهد بود. برای کسانی که مایل به بالا رفتن از یخچال هستند، تورهای یخ نوردی در دسترس است که از یک ساعت پیاده روی بر روی سازند یخی تا گشت و گذارهای پنج ساعته طولانی تر را شامل می شود.

یکی دیگر از ویژگی های مهم پارک ملی Los Glaciares و از محبوب ترین جاذبه های آرژانتین، کوه ۳۳۵۹ متری Monte Fitz Roy است. کوهی زیبا و خیره کننده که در مرز آرژانتین با شیلی قرار گرفته و صعود از آن از اورست هم دشوارتر است!

۳. Recoleta، La Boca و Tango در بوئنوس آیرس

بوئنوس آیرس که یکی از جذاب ‌ترین شهرهای آمریکای جنوبی (همچنین یکی از بزرگ ترین ‌ها) است، اغلب اولین جایی در آرژانتین است که بیشتر بازدیدکنندگان قبل از رفتن به مقاصد گردشگری محبوب مانند پاتاگونیا از آن دیدن خواهند کرد.

بوئنوس آیرس - الی گشت

گردشگران باهوش برای دیدن بوئنوس آیرس هم کمی زمان می گذارند و از موزه‌ ها و گالری‌ های هنری بسیار لذت‌بخشی که در ساختمان‌های قدیمی استعماری پر زرق و برق باری‌ های شهر دیدن می کنند.

حتماً از لا بوکا، رنگارنگ ‌ترین محله بوئنوس آیرس و خانه موزه عجیب خیابان کامینیتو، یک منطقه پیاده ‌روی باشکوه و موزه روباز که به‌ خاطر خانه ‌های با رنگ‌آمیزی ‌های درخشان، مجسمه ‌های سرگرم‌ کننده، کافه ‌ها، موسیقی و رقصندگان تانگو محبوب است، دیدن کنید.

Recoleta مد پسند هم یکی دیگر از جاذبه های آرژانتین است و جایی است که گورستان Recoleta را با مقبره ‌های استادانه ‌اش حاوی بقایای آرژانتینی ‌های مشهوری مانند Eva (Evita) Perón، همراه با باغ ‌های عمومی، موزه ‌ها، گالری ‌های هنری، کافه ‌ها و بوتیک‌ فروشی‌ ها پیدا خواهید کرد.

سایر مناطقی که می ‌توانید در صورت زمان داشتن از آن ها بازدید کنید عبارتند از پالرمو و بلگرانو با بلوارهای عریض و عمارت ‌های قصری شکل و پلازا د مایو در مرکز شهر.

۴. پارک ملی تیرا دل فوئگو – National Park Tierra del Fuego

پارک ملی Tierra del Fuego با ۱۵۶۰۰۰ هکتار مساحت از کانال بیگل تا مرز شیلی و از شمال تا لاگو کامی امتداد دارد. اینجا یکی از شناخته شده ترین جاذبه های آرژانتین و بهشت کوهنوردان است، با مسیرهایی برای همه سطوح تجربه.

با استفاده از شهر Ushuaia به عنوان پایگاه، ماجراجویان به مسیرهای پیاده ‌روی در پارک یا در امتداد خط ساحلی می‌ روند تا مناظر چشمگیر را که شامل همه چیز از آبشارهای بلند، جنگل‌ های انبوه و کوه ‌ها، تا دریاچه‌ های زیبای تغذیه‌ شده از یخچال‌های طبیعی می شوند را مشاهده کنند.

یکی از محبوب ترین مسیرها سندا کوسترا است، مسیری ساحلی به سمت دریاچه روکا از خلیج انسنادا که فرصتی برای دیدن تنوع غنی حیات وحش از جمله کندورهای آند را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

افرادی که ترجیح می‌ دهند مناظر را با خیال راحت تر ببینند، می ‌توانند با قطار فوق ‌العاده جنوبی Fuegian، یک قطار بخاری عتیقه زیبا، از پارک به سمت Canadon de Toro بروند.

۵. پورتو مادرین و شبه جزیره والدس – Puerto Madryn and the Valdés Peninsula

شهر Puerto Madryn در سواحل Golfo Nuevo در ساحل پاتاگونیا قرار دارد. این شهر که توسط مهاجران ولزی در سال ۱۸۸۶ تأسیس شد، به دلیلی وجود بندر عمیق آب و ذخایر طبیعی فراوان، به یکی از محبوب ‌ترین مقاصد سفر دریایی و دیدنی ترین جاذبه های آرژانتین تبدیل شده است.

خط ساحلی ناهموار آن، علاقه ‌مندان به ورزش ‌های آبی، به ‌ویژه موج‌ سواری ‌هایی که از سرپیچی از بادهای قوی پاتاگونیا لذت می‌ برند را به خود جذب می‌ کند. دوستداران طبیعت در شبه جزیره والدز، یک ذخیره گاه طبیعی مهم که به دلیل حیات وحش متنوعش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، کارهای زیادی برای انجام دادن پیدا می کنند.

تورهای با راهنما در این منطقه ضروری است، و بازدیدکنندگان معمولاً پس از دیدن همه چیز از جفت گیری و زایمان نهنگ ‌های گرفته تاب فوک‌ ها، شیرهای دریایی و اورکاها این جاذبه شگفت انگیز را ترک می ‌کنند. اینجا همچنین یک مکان مهم برای پرورش پرندگان مهاجر ساحلی، به ویژه پنگوئن های ماژلانی است.

درباره محیط زیست این ساحل زیبا می توانید در موزه علوم طبیعی و اقیانوس شناسی، که در یک ساختمان میراثی زیبا مشرف به بندر قرار دارد، اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این موزه نمایش هایی از گیاهان و جانوران پاتاگونیا از جمله اسکلت نهنگ و نمایشگاهی جذاب درباره ماهی مرکب غول پیکر به نمایش گذاشته شده است.

۶. اشوآیا: پایان جهان – Ushuaia

در انتهای جنوبی ترین نقطه آرژانتین، پاتاگونیا به خاطر مناظر دیدنی‌ اش معروف است: ترکیبی چشم گیر از کوه‌ های آند و مناطق وسیع از دشت ‌ها و فلات ‌ها. بیشتر ماجراهای اینجا از Ushuaia، جنوبی ترین شهر جهان شروع می شود.

این شهر در کانال بیگل که در اوایل قرن بیستم به عنوان یک مستعمره کیفری تأسیس شد و اکنون یک نقطه محبوب برای سفر به قطب جنوب یا اطراف کیپ هورن است، توسط چشم‌ا ندازی منحصر به ‌فرد از کوه ‌ها، دریا ها، یخچال‌ های طبیعی و جنگل ‌ها در لبه آن احاطه شده است. پارک ملی Tierra del Fuego، با مناظر تماشایی و گیاهان و جانوران متنوع اینجا قرار دارد.

مکان ‌های محبوب برای بازدید عبارتند از فانوس دریایی سن خوان د سالوامنتو – همچنین به عنوان فانوس دریایی پایان جهان هم شناخته م ی‌شود – که در سال ۱۸۸۴ در Isla de los Estados ساخته شده است، و موزه پایان جهان. اینجا، نمایشگاه های مربوط به تاریخ طبیعی منطقه، زندگی بومیان، و مستعمرات کیفری اولیه را خواهید دید.

موزه دریانوردی Ushuaia در زندان نظامی سابق شهر قرار دارد و به دلیل بسیاری از مصنوعات دریایی و مدل ‌های کشت ی‌های معروفی مانند Darwin’s Beagle ارزش بازدید را دارد. کانال بیگل که به نام کشتی داروین نامگذاری شده است، از قلب پارک ملی عبور می کند و شما می توانید در اوشوآیا سوار قایق شوید و از این آبراه تاریخی عبور کنید.

اشوآیا - الی گشت

۷ . باریلوچ و مسیر هفت دریاچه – Bariloche and the Route of the Seven Lakes

سن کارلوس د باریلوچه که معمولاً به آن باریلوچه گفته می‌ شود، شهری پرجنب‌ و جوش است که در میان پارک ملی ناهوئل هوآپی و ناحیه دریاچه شمالی پاتاگونیا واقع شده.

اسکی‌ بازان، به‌ویژه آن ‌هایی که از نیمکره شمالی در اوج تابستان شمالی آمده و به دنبال برف هستند، در Bariloche به دلیل نزدیکی به  بلندترین قله منطقه و یک پیست اسکی محبوب، جمع می‌ شوند.

یکی از بزرگ ترین پیست ‌های اسکی در آمریکای جنوبی، Cerro Catedral  شامل بیش از ۱۰۰ کیلومتر زمین اسکی است و به ‌خاطر مناظر خیره‌ کننده‌ اش از دریاچه  Nahuel Huapi، در وسط پارک ملی، بسیار محبوب است.

Bariloche مرکزی برای ماجراجویی فعال و برای کاوش در کوه ها، دریاچه ها، آبشارها، جنگل ها، یخچال های طبیعی و آتشفشان های خاموش پارک است. اگرچه این منطقه فرصت ‌های زیادی برای پیاده‌ روی، رفتینگ، دوچرخه ‌سواری و کوه ‌نوردی دارد، اما یک مسیر رانندگی معروف به مسیر هفت دریاچه، گردشگران را به دریاچه‌های آلپی ناهوئل هوآپی، اسپخو، اسکوندیدو، فالکنر، ویلارینو، کورنتوزو و ماچونیکو می ‌برد.

جاذبه های آرژانتین - الی گشت

۸. مندوزا – Mendoza

مندوزا، بدون شک یکی از زیباترین شهرهای آرژانتین، مملو از معماری آرت دکو، و یکی از محبوب ترین جاذبه های آرژانتین در میان گردشگران است. در در این شهر زیبا، وقتی برف می ‌بارد، اسکی ‌بازان از سرتاسر آمریکای جنوبی برخی از بهترین پیست‌های اسکی آند را در استراحتگاه ‌های محبوب لاس لناس، که به دلیل شیب ‌های فوق العاده اس شهرت دارد، و Los Penitentes، که تنها ۲۵ کیلومتر از مرز پ شیلی فاصله دارد، تجربه می‌ کنند.

در تابستان، همین مناطق در میان کوهنوردان محبوب هستند. بسیاری از آن ها به از کوه ۶۹۶۰ متری آکونکاگوا صعود می کنند. فعالیت‌ های دیگر در فضای باز شامل رفتینگ در آب ‌های خروشان و تریل سواری است، با برخی اصطبل‌ های سوارکاری که ماجراجویی ‌های شبانه با کمپینگ زیر ستاره ‌ها را ارائه می ‌دهند.

مندوزا که به دلیل تولید روغن زیتون معروف است، جاذبه‌ های بسیار دیگری نیز دارد، از جمله تعدادی موزه و جشنواره‌ های سالانه، و همچنین بازار مرکزی شلوغ (مرکادو مرکزی) که در آن محلی‌ ها محصولات مختلف و گوشت و ماهی می ‌خرند و بازدیدکنندگان می‌ توانند غذای مورد نظرشان را در غرفه ها و رستوران ها پیدا کنند.

جاذبه های آرژانتین - الی گشت

 ۹. کلیسای جامع تاریخی کوردوبا

کوردوبا در مرکز آرژانتین، پنج ساعت با ماشین از بوئنوس آیرس فاصله دارد. کوردوبا دومین شهر بزرگ این کشور است و اغلب به‌عنوان توقفگاهی در سفر به کوه ‌های آند مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. قدمت بیشتر بهترین ساختمان های قدیمی شهر به اوایل دوره استعمار قرن شانزدهم باز می گردد.

مرکز تاریخی شهر که از محبوب ترین جاذبه های آرژانتین به شمار می رود، در اطراف پلازا سان مارتین قرار گرفته و اکنون به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. اینجا، کلیسای جامع زیبای کوردوبا را خواهید یافت، ترکیبی عالی از سبک های باروک و نئوکلاسیک که می تواند ریشه های آن را به کلیسای اصلی کاتولیک رومی که در سال ۱۵۸۰ در اینجا ساخته شده است، ردیابی کند.

ویژگی ‌های برجسته این سازه، که بیشتر آن به قرن هجدهم بر می‌گردد، شامل فضای داخلی پرآذین با نقاشی ‌های نفیس قرن بیستمی است که توسط هنرمند برجسته آرژانتینی، امیلیو کارافا، بومی کوردوبا، کشیده شده است.

همچنین به محراب نقره ‌ای بی ‌نظیر و مجموعه مهمی از نذری ‌های طلا هم توجه کنید. یکی از فعالیت های مورد علاقه و جاذبه های آرژانتین یادگیری تانگو است و می توانید در کلاس های Cabildo که یک مرکز فرهنگی است شرکت کنید و با مردم محلی که برای رقص به آنجا می روند بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای دریافت ویزای آرژانتین

رواج «گردشگری زایمان» به آرژانتین در بین زنان روس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *