س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

برنامه کردستان برای برگزاری مراسم نوروزی متفاوت

استان کردستان برنامه های جدیدی را برای برگزاری برنامه های متنوع گردشگری در این استان ویژه گردشگران نوروز ۱۴۰۱ در نظر گرفته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال ،استاندار کردستان گفت: امسال باید با بهترین و متنوع‌ترین نوروز در کردستان برگزار شود تا ظرفیت‌های گردشگری استان به بهترین نحو ممکن در سطح کشور معرفی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد ساماندهی سفرهای نوروزی با بیان اینکه یکی از راه‌های توسعه استان توجه به موضوع گردشگری و مسائل پیرامونی آن است، اظهار کرد: هنوز در سطح کشور و حتی در خود استان نیز شناخت چندانی از توانمندی‌های گردشگری استان وجود ندارد، بنابراین باید تلاش شود که این توانمندی‌ها به درستی معرفی شوند.

وی مهربانی و مهماننوازی را از ظرفیت‌های معنوی مردم استان دانست و افزود: سرمایه‌های معنوی مردم این دیار باید توسط هنرمندان و رسانه‌ها انعکاس داده شود و در این راه باید از توان بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی هم استفاده کرد.

زارعی‌کوشا توجه به ایده‌های دانشگاهیان و اصحاب فن در توسعه گردشگری و به فعل رساندن ظرفیت‌های مغفول این بخش را یادآوری کرد و اظهار داشت: منافع بخش گردشگری به دلیل گسترده‌گی آن به همه مردم استان می‌رسد، بنابراین باید با تبلیغات درست از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به این مهم جامه عمل پوشاند.

استاندار کردستان عنوان کرد: بهترین و متنوع‌ترین نوروز امسال باید در کردستان برگزار شود و در این راه باید همه توان خود را به میدان بیاوریم و با حفظ ارزشهای اسلامی نسبت به توسعه ی نشاط اجتماعی و زنده نگه داشتن آداب و رسوم دیرینه این دیار اهتمام بورزیم.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های متولی حوزه گردشگری باید آسیب‌ها و نواقص سالیان گذشته را آسیب‌شناسی کنند و در جهت رفع کاستی‌ها تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *