پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

برپایی ۵۰ بازارچه صنایع دستی در نوروز

بیش از ۵۰ بازارچه صنایع دستی در استان خراسان جنوبی به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ برپا می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، از برپایی ۵۰ مورد بازارچه صنایع دستی در نوروز خبر داد و گفت: در تمام شهرستان‌ها برای ایجاد نشاط اجتماعی مراسم نوروزگاه اجرا خواهد شد و آداب‌ و رسوم محلی و سنتی به نمایش گذاشته می‌شود.

 حسن رمضانی، امروز دوشنبه ۱۶ اسفند در جلسه دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دوسال خاموشی مراسم و سفرهای نوروزی و همچنینی با توجه به همزمانی و تقارن اعیاد با برکت شعبانیه با نوروز جشن بهار طبیعت و از طرفی تداخل ماه مبارک رمضان از سال آینده با ایام نوروز، امسال شاهد افزایش حجم سفرها خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ایام نوروز، ‌فرصتی است که با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها زمینه معرفی هر چه ‌بهتر و بیشتر استان و ایجاد نشاط اجتماعی بین مردم فراهم شود و باید با برنامه‌ریزی درست بتوانیم ارائه خدمات مناسب همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مسافرین داشته باشیم.

رمضانی تأکید کرد: برای آن دسته از افرادی که در این ایام به دلیل شیوع بیماری کرونا سفر نمی‌کنند نیز باید با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی بتوانیم زیبایی‌های استان را معرفی کنیم تا در دوران پس از کرونا میزبان آن‌ها باشیم.

او خطاب به دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: «انتظار مردم برخورداری از امکانات خوب است و مناسب‌سازی کیفیت خدمات بسیار مهم است و باید تمام تلاش در این امر بکارگرفته شود.

رمضانی تأکید کرد: در اجرای برنامه‌های نوروزی باید تابع سیاست‌های ستاد کرونا باشیم و مصوبات ستاد ملی کرونا، تصمیم‌های وزارت بهداشت و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را باید مدنظر داشته باشیم.

رمضانی از برپایی نوروزگاه در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در تمام شهرستان‌ها برای ایجاد نشاط اجتماعی مراسم نوروزگاه اجرا خواهد شد و آداب‌ورسوم محلی و سنتی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: اپلیکیشن معرفی استان نیز فعال است و در آن‌همه جاذبه‌های تاریخی، صنایع‌دستی، اسکان و… برای گردشگران معرفی شده است.

رمضانی بیان کرد: اقلام راهنمای سفر از قبیل نقشه، بروشور، کتابچه‌های راهنما و … نیز برای ایام نوروز طراحی و چاپ شده است که در ورودی شهرها و اماکن تاریخی و تفریحی شاخص استان، ‌در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *