ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳
جشنواره بومی و محلی لرد خلخال

برگزاری جشنواره فرهنگی، بومی و محلی روستای لرد خلخال

جشنواره ای با برنامه های فرهنگی و نمایش آداب و رسوم محلی و بومی شهرستان خلخال در روستای لرد شاهرود برگزار شد.

ه گزارش توریسم اینترنشنال؛ برنامه‌های شاد و متنوع از جمله، بازی‌های بومی و محلی روستای لرد، اجرای نمایش عروس‌بران و حنابران، رقص محلی و برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، غذا و آشپزی محصولات بومی صنایع‌دستی از قسمت‌های مهم این جشنواره در روستای لرد بود.

سیدغنی نظری نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر، هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را معرفی فرهنگ و آداب و سنن مردم شهرستان خلخال عنوان و اظهار کرد: انتظار می‌رود صداوسیمای مرکز استان نسبت به معرفی این جشنواره در شبکه‌های خبری و تولیدی سیما اقدام کند چراکه این جشنواره‌ها بهترین فرصت برای معرفی پیشینه و فرهنگ یک منطقه است.

وی از میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خواست تا قابلیت‌ها و توانمندی‌های روستای پرجمعیت لرد را به‌عنوان بزرگترین روستای استان اردبیل از لحاظ جمعیتی معرفی کند، تا به‌عنوان یک الگوی موفق فرهنگی و گردشگری در تاریخ جشنواره‌های استان اردبیل ثبت شود.

در ادامه سیدجواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از این جشنواره گفت: حجاب و عفاف اصلی‌ترین ویژگی این جشنواره فرهنگی بود که با آداب و رسومات مردم بخش شاهرود و با لباس‌های زیبای محلی به نمایش گذاشته شد.

وی از برگزاری جشنواره به صورت ملی از سال آینده با اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خبر داد.

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز بیان کرد: به لحاظ استقبال بی‌نظیر مردم شهرستان خلخال از جشنواره‌ها، بیش از یک میلیارد تومان اعتبار در جهت مناسب‌سازی مسیر آبشار روستای لرد تخصیص یافت.

وی همچنین به پوشش و حجاب اسلامی بانوان روستای لرد در این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: این پوششقدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از برگزاری بیش از ۴۰ جشنواره با موضوعات مختلف در استان اردبیل خبر داد و گفت: جشنواره فرهنگی، بومی و محلی روستای لرد، جز سه جشنواره برتر استان اردبیل است که بیشترین استقبال‌کننده را داشت.

بیشتر بخوانید:

رویشگاه بنه در روستای منامین خلخال ثبت ملی شد

سقوط کودک ۶ ساله از قطار شهر بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *