س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳
جشنواره ملی آش

برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای محلی در«بولاغلار» نیر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای محلی در منطقه بولاغلار خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ محمد صلحی عصر امروز اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای محلی نیر طی روزهای ۲۲ الی ۲۴ تیرماه سال‌جاری در منطقه گردشگری بولاغلار برگزار می‌شود.

وی افزود: در این منطقه ۷۰ غرفه تدارک دیده شده که ۲۵ غرفه به صنایع دستی و ۴۵ غرفه به پخت و ارائه انواع آش و غذاهای محلی اردبیل و دیگر استان‌ها اختصاص یافته است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر بیان کرد: علاوه بر غرفه‌های صنایع دستی و غذا، آلاچیق عشایری نیز برپا خواهد شد تا گردشگران با فرهنگ زندگی عشایران استان آشنا شوند و همچنین اجرای موسیقی محلی، مسابقه طناب‌کشی و تیراندازی با کمان در نظر گرفته شده است.

مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی آش تا ۱۸ تیر تمدید شد

صلحی ادامه داد: با توجه به این‌که این جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود، تاکنون از استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، گیلان، مازندران و… برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند و مهلت ثبت‌نام تا ۱۸ تیر تمدید شده است.

وی تصریح کرد: هزینه غرفه برای شرکت‌کنندگان خارج از استانی رایگان بوده و برای این افراد، اسکان رایگان نیز تدارک دیده شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: این جشنواره در ساعت ۱۰ صبح روز ۲۲ تیرماه آغاز و اختتامیه آن ساعت ۶ عصر ۲۴ تیرماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ منطقه گردشگری بولاغلار نیر در دامنه سبلان، از جمله مناطق دیدنی شهرستان بوده و به‌دلیل دارا بودن چشمه‌های متعدد، فضای سرسبز و درختان سر به فلک کشیده، مورد توجه اهالی استان و گردشگران است.

بیشتر بخوانید:

۳۰۰ مورد بازرسی و نظارت بر تاسیسات گردشگری اردبیل انجام شد

صدور ۴۲ پروانه تولید انفرادی و کارگاهی صنایع دستی در گرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *