ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره گل محمدی در خمین

اولین جشنواره گل محمدی و گلاب در شهرستان خمین، استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: اولین جشنواره گل‌محمدی و گلاب خمین در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

علی مشهدی اظهار کرد: اولین جشنواره گل‌محمدی، گلاب‌گیری و نمایشگاه گل‌های آپارتمانی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در روستای شهابیه شهرستان خمین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی جشنواره گل و گیاه و گلاب‌گیری در شهرستان خمین که با حضور معاون فرماندار و بخشدار کمره، اعضا شورا و دهیار روستای شهابیه در محل بخشداری مرکزی خمین برگزار شد، افزود: این منطقه از چند سال گذشته به حوزه کشت گل‌محمدی به عنوان گیاه کم آب بر در نظر گرفته شده، هرچند یکی از روستاهای شهرستان خمین به عنوان روستای شهابیه یک سبقه قدیمی در زمینه کشت گل‌محمدی، گل شاخه بریده و گیاهان دارویی داشته است و با احیای کشت این محصول در شهابیه با هدف استفاده از این گیاه به عنوان گیاه کم آب‌بر کشت این گیاه گسترش داده شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین با اشاره به هدف ترویج کشت گل محمدی و بررسی مسائل و مشکلات باغداران و راهکارهای برون رفت از مشکلات در این جشنواره ادامه داد: ایجاد کارگاه‌های سنتی در باغات کشاورزان یا صنایع کوچک تبدیلی موجب ترویج این صنعت در منطقه می‌شود.

مشهدی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان خمین خاطر نشان کرد: یکی از اهداف کشت گل‌محمدی علاوه بر کارآفرینی و کشت، توسعه صنعت گردشگری نیز هست و امیدواریم همزمان با برداشت گل‌محمدی در سطح شهرستان، این جشنواره با حجم و محتوای بهتری برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *