پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

برگزاری نمایشگاه «آذرنگاری» در چهار محال و بختیاری

نمایشگاه آذرنگاری در غرفه دائمی معرفی محصولات صنایع دستی استان چهار محال و بختیاری برگزار شد. این سبک از ترکیب دو نام آذر و نگاری تشکیل می‌شود در واقع به معنای طراحی با آتش است. در این سبک قلم، چسب و رنگ به کار نمی‌رود و تنها از آتش و پارچه استفاده می‌شود. این سبک همچنین حاوی پیام‌هایی مانند عشق، صلح و سعادت انسانی است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشگاه آذرنگاری یا نقاشی چوب‌سوز در غرفه دائمی معرفی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل برپا شده است.

اسماعیل رمضانی در این باره گفت: به منظور معرفی تولیدات مرتبط با آذرنگاری یا نقاشی چوب‌سوز، نمایشگاهی در غرفه دائمی معرفی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری برپا شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: نمایشگاه محصولات آذرنگاری از امروز به‌مدت یک هفته ادامه دارد.

وی ادامه داد: معرفی کامل تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری و تلاش برای بازاریابی انواع محصولات هنرمندان استان از مهم‌ترین اهداف برپایی غرفه تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان است.

رمضانی اضافه کرد: در این غرفه افزون‌ بر ۳۰ اثر از انواع تولیدات آذرنگاری به‌نمایش در آمده است.

وی گفت: بازار فروش محصولات آذرنگاری بیشتر در داخل کشور و چهارمحال و بختیاری است و فروش تولیدات این هنرصنعت در سایر کشورها به بازاریابی نیاز دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *