ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

تاکید استاندار اردبیل بر ساخت مجموعه های تفریحی ویژه جهت جذب گردشگران خارجی

استاندار اردبیل بر ضرورت ایجاد مجموعه‌های تفریحی با خدمات ویژه برای جذب گردشگران خارجی در این استان تاکید کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با محوریت پروژه‌های اشتغال‌زای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌ها و برنامه‌های تحول‌آفرین در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، گردشگری و… در رونق سیمای اشتغال استان بسیار تأثیرگذار است.

وی برنامه‌ریزی برای اجرای کارهای بزرگ و ثروت‌آفرین را کلید قفل توسعه‌نیافتگی استان دانست و تصریح کرد: وضعیت موجود در زمینه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی که بتواند رونق‌بخش این حوزه بوده و زمینه افزایش مسافران خارجی را فراهم کند، مطلوب نیست.

استاندار اردبیل گفت: لازم است در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علاوه بر اقدامات فعلی، برنامه‌ریزی برای تعریف و عملیاتی کردن کارهای بزرگی که موجب رونق گردشگری و افزایش سالانه سه میلیارد دلار به درآمد استان در عرض سه سال باشد، انجام شود.

وی افزود: افزایش این میزان درآمد به خودی خود محقق نمی‌شود و مقدمه موفقیت در این زمینه توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز است که باید مد نظر فعالان و متولیان باشد.

عاملی با تاکید بر ایجاد مجموعه‌های تفریحی با خدمات ویژه برای جذب گردشگران خارجی خاطر نشان کرد: با ورود ۱۵۰ نفر گردشگر خارجی به تعداد ۲ بار در هفته و اسکان سه روزه میزان رونق اقتصادی و درآمد استان از این محل ۲ برابر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این رونق اقتصادی و افزایش درآمد تأثیر مستقیمی بر سایر بخش‌ها و درآمدهای استان داشته و می‌تواند وضعیت اقتصادی مردم را تا ۲ برابر ارتقا دهد.

عاملی بر تعریف پروژه‌ها و طرح‌های مهم و رونق‌بخش برای اجرا در سال آینده تاکید کرده و خواستار استخراج پیشنهادات از سوی متولیان این بخش تا هفته آینده شد.

وی بیان کرد: اگر این موضوع اجرایی شود، می‌توانیم برای پروژه‌های تحول‌آفرین و رونق‌بخش در حوزه گردشگری تسهیلاتی جذب و ظرفیت‌های شاخصی در این حوزه ایجاد کنیم.

استاندار اردبیل به ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی استان و میزان استقبال کمپ‌های تیم ملی و گردشگران خارجی برای حضور و استفاده از این مزیت‌های طبیعی اشاره کرده و خواستار تعریف ظرفیت‌های پذیرش در حد استاندارد جهانی در بخش مختلف گردشگری استان شد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *