ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

تخفیف ۴۰ درصدی ویژه فرهنگیانی که در ایام عید به سرعین سفر می کنند

در آستانه تعطیلات نوروزی تمامی هتل ها و مراکز اقامتی سرعین که آماده ارائه خدمات به مسافران هستند، برای فرهنگیانی که به این شهرستان سفر می کنند،۴۰ درصد تخفیف در نظر گرفته اند.

به گزارش توریسم اینترنشنال ،مدیرعامل جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: در آستانه تعطیلات نوروزی هتل‌ها و مراکز اقامتی سرعین آماده ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای جامعه فرهنگیان هستند.

جعفر بذری اظهار کرد: در آستانه تعطیلات نوروزی برخی از واحدهای مسکونی در سرعین آماده پذیرش مسافران و گردشگران شدند در حالی که بعد از ۲ سال رکود هتل‌ها و مراکز رسمی اقامتی در سرعین نیازمند حمایت و پشتیبانی‌های لازم هستند تا جلوی فعالیت چنین مراکز غیرقانونی گرفته شود.

وی تصریح کرد: نباید مسئولان اجازه دهند تا در این مراکز مسکونی و با اصطلاح خانه مسافر اقامت گردشگری انجام شود چرا که استاندارد لازم در این مجموعه‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل از مسئولان خواست تا تکلیف سرعین را در پهنه‌بندی مسکونی و گردشگری مشخص کنند که همه بدانند که شهر سرعین، شهر مسکونی است و یا اینکه یک شهر گردشگری محسوب می‌شود.

بذری به مشکل پرداخت معوقات مالیاتی اکثر صاحبان واحدهای صنفی اقامتی و آبدرمانی‌ها اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد مراکز اقامتی در سرعین فاقد پروانه بهره‌برداری هستند و این مشکل به خاطر ۱۵ هزار تومان تمبر مالیاتی است که استعلام امور مالیاتی مانع از انجام صدور این پروانه شده است.

وی افزود: ما در سر و سامان دادن به فعالیت‌های حوزه اقامتی و گردشگری نیازمند سامانه جامع هستیم تا اطلاعات هتل‌ها و مراکز اقامتی ثبت و ضبط شده و استانداردسازی آن نیز با همراهی مدیران بانک‌ها در پرداخت تسهیلات متناسب فراهم آید.

بذری با انتقاد از آمادگی آموزش و پرورش برای پذیرش مسافران نوروزی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به جای ایجاد فضای آموزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان، اقدام به بازگشایی واحدهای آموزشی در پذیرش مسافران نوروزی کرده که این کار خلاف مقررات و مصوبات ستاد سفر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید ستاد کرونا و سفر استان با پذیرش مسافر در مدارس جلوگیری کنند و هتل‌ها و مراکز رسمی اقامتی آمادگی دارند تا با ۴۰ درصد تخفیف به میهمانان فرهنگی نوروزی ارائه خدمات کنند.

بذری در مورد کمک خیرین برای احداث واحد آموزشی در منطقه آلوارس بیان کرد: متأسفانه دانشگاه سما این زمین را تغییر کاربری داده و از این رو خیرین اعتراض و گلایه جدی به این فرآیند دارند.

مدیرعامل جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل استقرار تجهیزات بهداشتی و درمانی را در سرعین به ویژه در ایام پیک مسافر یادآور شد و ادامه داد: ما در سرعین امکانات مناسب بهداشتی، درمانی به ویژه آمبولانس مجهز نداریم و در صورت بروز مشکل برای مسافران و گردشگران مشکلاتی را در اعزام آنها خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *