پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

تداوم سیاست های سخت گیرانه ژاپن در مورد گردشگران خارجی

نخست وزیر ژاپن عنوان کرده است که این کشور فعلا هیچ برنامه فوری برای بازگشایی درهای ژاپن به روی گردشگران ندارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به تازگی عنوان کرده است در شرایطی که این کشور برای مقابله مجدد با شیوع احتمالی ویروس کرونا آماده می شود، ژاپن برنامه ای فوری برای بازگشایی مرزهای خود به روی گردشگران خارجی ندارد.

کیشیدا در یک کنفرانس خبری گفت: «هیچ زمان‌بندی برای پذیرش مجدد گردشگران انجام نشده است» و افزود که دولت پس از بررسی وضعیت نهایی کووید-۱۹ و اقدامات کنترلی مرتبط با آن از سوی کشورهای مختلف در مورد این موضوع تصمیم خواهد گرفت.

ژاپن که به تدریج کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه خود را کاهش داده است، از روز یکشنبه به روزانه به ورود ۱۰ هزار نفر مسافر از جمله مسافران تجاری، دانشجویان و اتباع ژاپنی و مقیم کشورهای خارجی اجازه ورود خواهد داد.

اما کیشیدا هشدار داده است که ژاپن نشانه‌هایی از ظهور مجدد ویروس کرونا را مشاهده می‌کند و از مردم می‌خواهد تا با انجام اقدامات پیشگیرانه کامل، انجام آزمایش و دریافت واکسن‌های تقویت‌کننده واکسن کووید-۱۹ در اسرع وقت، برای جلوگیری از شیوع آن در کشور همکاری کنند.

روز جمعه، حدود ۵۲۰۰۰ مورد موارد ابتلای جدید در سراسر ژاپن گزارش شد که نسبت به یک هفته قبل برای چهاردهمین روز متوالی افزایش یافته است.

یوریکو کویکه، فرماندار توکیو در یک کنفرانس خبری بر اهمیت واکسینه شدن افراد جوان برای “شکستن زنجیره عفونت” تاکید کرده است.

تنها ۲۵.۶ درصد از افراد ۲۰ ساله در توکیو سومین واکسن تقویت کننده کووید-۱۹ خود را تا روز سه شنبه دریافت کرده اند، در حالی که به گفته دولت، این رقم برای کل جمعیت جوان پایتخت باید بیش از ۴۴.۴ درصد باشد.

 دولت برای تشویق واکسیناسیون در این کشور، شروع به ارائه کوپن‌ها و جوایز به افراد کاملاً واکسینه‌شده کرده است، شرکت دادن افراد برنده شده در قرعه کشی برای تماشای پانداهای غول‌پیکر دوقلو که سال گذشته در باغ‌های جانورشناسی Ueno متولد شدند، برخی از جوایزی است که دولت در نظر گرفته است.

منبع: ژاپن تایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *