ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

تسهیلات ۱۴ هزار میلیارد تومانی به فعالان صنایع دستی کردستان

بیش از ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ به فعالان حوزه صنایع دستی استان کردستان اعطا شده و به خاطر این تسهیلات بیش از ۳۰۰ نفر هم در این حوزه مشغول به کار شدند.

به گزارش توریسم اینترنشنال ،مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از پرداخت بیش از ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه صنایع‌دستی در استان خبر داد.

یعقوب گویلیان در سنندج اظهار کرد:  در سال گذشته اقدامات خوبی در بحث پرداخت تسهیلات به متقاضیان جامعه هدف توسط بانک‌های عامل انجام شد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: بر این‌ اساس در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در قالب ۷۴ طرح به فعالان حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

وی عنوان کرد: هنرمندانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند در رشته‌های نازک‌کاری، دوخت البسه‌محلی، گلیم‌بافی، سازسازی سنتی، کلاش‌بافی، شال‌بافی، نساجی‌سنتی، زیورآلات سنتی، خراطی، معرق‌چوب، منبت، رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، بافتنی‌های سنتی، ارغوان‌بافی و… مشغول فعالیت هستند.

گویلیان یادآور شد: از طریق پرداخت این تسهیلات برای ۳۳۰ نفر در بخش مشاغل خانگی و روستایی اشتغال ایجادشده است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: این تسهیلات در راستای رونق و توسعه کسب وکارهای صنایع‌دستی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به متقاضیان این‌حوزه  پرداخت شده است.

وی بیان کرد: برای حمایت بیشتر از هنرمندان صنایع‌دستی، پرداخت تسهیلات به فعالان این حوزه در سال‌جاری نیز ادامه دارد و امیدواریم با تخصیص اعتبارات و همکاری بانک‌های عامل، فرصت‌های اشتغال‌زایی مناسبی برای کارآفرینان و صنعت‌گران در استان فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان در گفتگوی اختصاصی با “توریسم اینترنشنال”؛ نگاه جدی به بازارهای بین‌المللی به ویژه همسایگان خود داریم

بازدید ۳۳ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان کردستان در ایام نوروز  ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *