ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

تعلیق یک مسئول با انتشار ویدئو خواستگاری در شیراز

با انتشار ویدئو خواستگاری در محوطه حافظیه شیراز مدیر مجموعه حافظیه شیراز بازداشت و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس تعلیق شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جمع خبرنگاران این خواستگاری را «هجارشکنانه و خلاف شرع» توصیف کرد و گفت: «به هیچ وجه اجازه هنجارشکنی و رفتارهای خلاف شرع را در شیراز و استان فارس نخواهیم داد.»

وی معتقد است که این رفتارها به‌صورت «سازمان یافته» انجام می‌شود: « با عوامل و عناصری که به صورت سازمان یافته در صدد ترویج لاابالی گری و فساد هستند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.»

این اتفاق‌ها در پی انتشار ویدئویی از یک خواستگاری در حافظیه‌ شیراز رخ داده است. در این ویدئو مردی روبروی آرامگاه حافظ زانو می‌زند و از دختری که حجاب اجباری ندارد خواستگاری می‌کند. دختر درخواست مرد را قبول و این دو یکدیگر را در آغوش می‌گیرند. حاضرانی که در این محل هستند نیز سوت و دست می‌زنند و آهنگ «یار مبارک بادا» را می‌خوانند.

استاندار فارس گفت: «در ماجرای حافظیه شیراز، بر اساس تصمیم مقامات قضایی، مدیر مجموعه حافظیه و دو نفری که رفتارهای خلاف شرع و هنجارشکنانه داشته اند، امروز تعیین تکلیف خواهند شد و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز تا مشخص شدن پرونده اجازه حضور در محیط اداری را نخواهد داشت.»

خبرگزاری برنا نیز مدعی شد که به دلیل حجاب اختیاری مراجعه کنندگان به حافظیه این مجموعه کارت قرمز دریافت کرده است.

پس از اعتراضات سال گذشته ایران در پی جان باختن مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی، شمار زنانی که با وجود تهدیدها با حجاب اختیاری در اماکن عمومی حاضر می‌شوند زیاد شده است. با این حال نهادهای حکومتی اقدام به پلمپ برخی از مراکز مانند سینماها و مراکز خرید و … به این بهانه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سوغاتی های شیراز

۱۵ اردیبهشت؛ روز شیراز مهد فرهنگ و ادب ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *