ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
تولید زباله

تولید زباله در ایران /اینفوگرافیک

تولید زباله در ایران و بسیاری از کشورها باعث آسیب به محیط زیست و مشکلات ریست محیطی می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، بر اساس آمار world Population Review (سازمانی که داده‌های آماری جمعیتی به‌روز را درباره تمامی کشورها ارائه می‌دهد) در سال ۲۰۲۱ ایران رتبه ۱۷ در تولید زباله را داشته است.

بر اساس نتایج مطالعاتی که از سوی نشریه گاردین منتشر شده است، شهر نیویورک آمریکا به عنوان پرمصرف‌ترین و در عین حال اسراف کارترین شهر جهان شناخته شده است؛ بدین معنی که بیشترین حجم مصرف انرژی و آب در نیویورک صورت می‌گیرد و در کنار آن مردم شهر نیویورک به صورت متوسط دو برابر بقیه شهرهای جهان زباله تولید می‌کنند، به نحوی که سالیانه ۳۳ میلیون تن زباله در این شهر تولید می‌شود. همچنین در میان ابرشهرهای جهان، مکزیکوسیتی پس از نیویورک، بیشترین میزان زباله را تولید می‌کند که طبق بررسی‌ها این رقم به ۱۲ میلیون تن در سال می‌رسد. سومین تولیدکننده بزرگ زباله در میان ابرشهرها توکیوست. این شهر نسبت به مکزیکوسیتی بیش از ۵۰ درصد بیشتر سکنه دارد اما اندکی کمتر از مکزیکوسیتی زباله تولید می‌کند.

شهر بمبئی نیز با تولید روزانه ۱۱ هزار تن زباله در رتبه پنجم تولید زباله در جهان قرار دارد؛ افزایش ۵۰ درصدی زباله در کنار نبود سیستم جمع آوری زباله باعث شده تا دهلی از این منظر به عنوان یکی از آلوده ترین و کثیف ترین مناطق جهان شناخته شود.

اینفوگرافیک | آخرین وضعیت ایران در تولید زباله به روایت اعداد | کدام شهرهای دنیا بیشتر از ما زباله تولید می‌کنند؟

بیشتر بخوانید:

افتتاح بوستان ایرانیان در جنوب تهران/اینفوگرافیگ

داروهای ممنوعه در سفر اربعین/اینفوگرافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *