چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

جسد قدیمی ترین فرد به صلیب کشیده شده کشف شد

باستان شناسان بریتانیایی قدیمی ترین بقایای به جا مانده از یک جسد را کشف کرده اند که مربوط به اوایل قرن چهارم میلادی می شود و به نظر می رسد قدیمی ترین شاهد فیزیکی از مجازات به صلیب کشیده شدن است که در آن زمان مرسوم بوده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، باستان شناسان بریتانیایی در کاوش‌های خود موفق به کشف بقایای جسدی از اوایل قرن چهارم میلادی شدند که به نظر می‌رسد قدیمی‌ترین شاهد فیزیکی موجود از مجازات به صلیب کشیدن باشد.

باستان شناسان در بریتانیا اسکلتی را کشف کردند که میخی از استخوان پاشنه راست آن بیرون زده بود. بقایای این احتمالاً متعلق به مردی است که توسط رومیان باستان در قرن چهارم میلادی مصلوب شده و این بدان معناست که این مورد کهن‌ترین شاهد فیزیکی از مجازات به صلیب کشیدن در عصر روم باستان است.

این اسکلت در میان ده‌ها اسکلت دیگر که در محل یک روستای سابق دوران روم، واقع بین کمبریج و هانتینگدون انگلستان، دفن شده بودند، کشف شد. این کاوش‌ها به رهبری دیوید اینگهام از گروه باستان‌شناسی آلبیون و از سال ۲۰۱۷ در این منطقه آغاز شد، اما نتایج آن به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ با تأخیر منتشر شد. در این حفاری‌ها بقایای ۴۰ بزرگسال و پنج کودک در پنج گورستان مجزا که قدمت آن‌ها به قرن سوم یا چهارم پس از میلاد باز می‌گردد، پیدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *