پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

دو خلبان هندی با انتشار یک عکس از کابین پرواز از کار تعلیق شدند

همزمان با برگزاری جشن بهار در سرتاسر هندوستان، دو خلبان هندی پس از به اشتراک گذاشتن عکسی از قهوه و شیرینی عید که به طور خطرناکی در کنترل کابین خلبان سرو شده بود از کار خود تعلیق شدند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،این عکس که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، چهره کسی را نشان نمی‌دهد؛ اما در عین حال معلوم است که خلبانان هواپیما در حالی که در وسط آسمان و زمین هستند با شیرینی روغنی «گُجیا» که معمولا با جشنواره رنگ هندو موسوم به «هولی» عجین است، و یک فنجان قهوه مشغول پذیرایی از خود هستند.

در جشن هولی فرارسیدن بهار و چیرگی روشنایی بر تاریکی و خوبی بر بدی جشن گرفته می‌شود. «جشن هولی» نقطه مقابل جشن دیگر هندوها موسوم به «جشن دیوالی» است که در آغاز فصل سرما برگزار می‌گردد.

بی‌احتیاطی این خلبانان خشم جامعه پروازی را برانگیخته است. آنچه در این تصویر دیده می‌شود این است که قهوه در یک لیوان یکبار مصرف «بدون درپوش»، با نشان شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت هندی به نام « اسپایس جت SpiceJet» به طرز خطرناکی بر روی اهرم رانش (تراست یه به زبان ساده همان اهرم گاز) هواپیما تکیه کرده است.

آیا خلبانان از خطرات نوشیدن مایعات در کابین خلبان آگاه هستند؟

موهان رانگاناتان، کارشناس ایمنی هوانوردی که در ابتدا این عکس را به اشتراک گذاشت، در توییتر نوشت: «پنل وسط کابین که میز پذیرایی نیست. حتی کوچکترین تلاطمی و ریخته شدن قهوه روی وسایل الکترونیکی، سامانه‌ها را از کار میاندازد. این مصداق عمل مجرمانه است.»

سخنگوی SpiceJet در بیانیه‌ای که اعلام کرد که هر دو خلبان از فهرست پروازی خارج شده‌اند تا تحقیقات انجام شود.

سخنگوی شرکت اسپایس‌جت با بیان اینکه «اسپایس‌جت» سیاست سخت‌گیرانه‌ای برای مصرف مواد غذایی در داخل کابین دارد و همه خدمه پرواز به آن پایبند هستند، گفت: پس از پایان تحقیقات، اقدامات انضباطی انجام خواهد شد.

قوانین هوانوردی هند به خلبانان این امکان را می‌دهد که در کابین خلبان غذا و نوشیدنی بخورند، اما این کار باید طبق دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای انجام شود. به عنوان مثال، فنجان ها باید درپوش داشته باشند تا از ریختن احتمالی آن بر روی تجهیزات الکترونیکی جلوگیری شود.

ریخته شدن یک نوشیدنی داغ روی پنل وسط کابین می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد تجهیزات فنی یا حادثه‌ای بدتر از آن شود، یعنی ممکن است بر اثر آن کل سامانه بسوزد و خاموش شود.

بیشتر بخوانید:

جشنواره رنگ در هند به روایت تصویر

فسیتوال بادبادک ها در هند حادثه آفرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *