پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال اهرام مصر

راز سنگ های اهرام مصر در چیست؟

اهرام مصر از عجایب هفت گانه جهان است که سوالات زیادی در خصوص چگونگی ساخت و راز نهفته در آن همواره در میان جهانگردان وجود داشته و دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛همیشه با تماشای سنگ های اهرام مصر این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که این اهرام با این اندازه چطور ساخته شده‌اند؟ نظریه‌ها و پاسخ‌های زیادی برای چگونگی ساخت اهرام مصر مطرح شده است و حتی برخی افراد نظریه‌های عجیب کمک موجودات عجیب و غریب مثل غول‌ها و موجودات فضایی را مطرح کرده‌اند، اما برای اثبات یک نظریه، باید شواهد و مدارک کافی وجود داشته باشد. در یک تحقیق جدید شواهدی کشف شده است که می‌تواند این راز چند هزار ساله را برملا کند.

مورخ مشهور یونانی دیودور سیسیلی در حدود ۲۰۰۰ سال قبل وقتی اهرام مصر را دید به شدت تعجب کرد، چون در آن زمان ماشین‌آلاتی وجود نداشت که بتواند سازه‌ای به آن عظمت را بسازد یا وزن سنگ های اهرام مصر را تحمل کند. تا چندین سال قبل هم همین پرسش برای دنیای مدرن بدون جواب مانده بود تا این که شواهدی باستانی  مبنی بر استفاده از تعداد زیادی نیروی انسانی کشف شد، اما ساز و کار چگونگی تراشیدن و بالا بردن این سنگ‌‌ها و طراحی شگفت‌انگیز آن، سوالات بیشتری را مطرح کرد. اما قبل از کشف جواب سوالات، بهتر است با هرم بزرگ آشنا شویم تا ابعاد و سختی جابه‌جایی سنگ‌ها را بهتر درک کنیم.

عظمت سنگ های اهرام مصر در هرم بزرگ

هرم بزرگ که در اصل در ارتفاع ۱۴۶.۵ متری قرار دارد، هرمی است که تا پیش از ساختن کلیسای جامع لینکلن در قرن چهاردهم، به عنوان بلندترین سازه ساخت بشر محسوب میشد. هرم بزرگ به نام آخت خوفو نیز شناخته می شود. این سازه حیرت‌انگیز از ۲.۳ میلیون بلوک سنگی تشکیل شده است. تعداد سنگ های اهرام مصر بسیار زیاد است و همچنین هر بلوک سنگی درون هرم تقریباً ۲۲۶۷.۹۶ کیلوگرم (۲.۵ تن) وزن دارد. عظمت هرم بزرگ خوفو تا حدودی از عکس‌ها مشخص است، اما هر کسی که هرم را از نزدیک ببیند حتی با وجود اسناد علمی، واقعی بودن ساخت آن به دست بشر کهن را باور نمی‌کند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، پس در ادامه راز و رمز واقعی شدن این افسانه را بخوانید.

کشف شدن سطوح شیب‌دار ۴۵۰۰ ساله

گروهی از محققان دانشگاه لیورپول و موسسه فرانسوی باستان شناسی شرقی واقع در قاهره، توانستند سطوح شیب‌دار ۴۵۰۰ ساله را در اطراف معدن قدیمی سنگ‌های آلاباستر در بیابان‌های مصر کشف کنند. به گفته گروه تحقیقات، این سطح شیب‌‌دار باستانی می‌تواند نشانه خوبی برای اثبات نظریه استفاده از سطوح شیب‌دار برای ساخت و جابه‌جایی سنگ های اهرام مصر باشد. طبق این نظریه، کارگران به کمک وسیله‌هایی شبیه سورتمه‌ بزرگ، می‌توانستند سنگ‌های چند تنی را به ارتفاع ده‌ها متر برسانند.

این سیستم شامل یک سطح شیب‌دار مرکزی در کنار دو پلکان بوده است. سنگ‌ها روی سورتمه‌ بزرگ چوبی قرار می‌گرفت و کارگران سنگ های اهرام مصر را با طناب روی شیب حدود ۲۰ درجه یا بیشتر به سمت محل ساخت اهرام و سپس به بالا می‌کشیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *