پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال مسیر گردشگری یزد

رونمایی از مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهر میراث جهانی یزد

با حضور جمهی از مسئولان شهر یزد مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهر میراث جهانی یزد در محوطه میدان تاریخی خان این شهر سنتی و زیبا برگزار شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ آیین رونمایی از مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهر میراث جهانی یزد در محوطه میدان تاریخی خان یزد با حضور جمعی از مسئولان استان، اساتید دانشکده هنر و معماری، فعالان حوزه میراث فرهنگی و دانشجویان برگزار شد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در این مراسم گفت: تنوع بخشی به برنامه‌های گردشگری استان تأثیر بسزایی در ماندگاری مسافران و گردشگران در یزد داشته و این مهم از طریق ایجاد مسیر‌های گردشگری جدید ممکن خواهد شد.

احمد آخوندی با بیان این‌که هم‌اکنون سه محور گردشگری بافت تاریخی، محور گردشگری آب و محور گردشگری فرهنگ و رسوم زرتشتیان در بافت تاریخی یزد فعال است، افزود: علاوه بر محور گردشگری فرهنگ و هنر که هم‌ اکنون شاهد افتتاح آن هستیم، محور گردشگری ادبی شهر میراث جهانی یزد در حال آماده‌ سازی بوده و ایجاد محور‌های گردشگری باغ دولت‌آباد تا چارسوق و محور امیر چقماق تا مارکار نیز مصوب و در حال آماده‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً ایجاد محور گردشگری نیازمند یکسری فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که امیدواریم در بخش نرم‌افزاری شامل تولید محتوا و بیان روایت‌ها و داستان‌های عناصر تاریخی محور‌های گردشگری حضور و فعالیت مستمر ذینفعان را شاهد باشیم.آخوندی از تدارک راهنمای صوتی قابل دریافت از طریق کیو. آر. کد برای برخی از بنا‌های تاریخی این بافت جهانی خبر داد و گفت: امیدواریم این روش در مورد سایر بنا‌های تاریخی شهر نیز تهیه و در اختیار گردشگران قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در همین راستا از رایزنی با برخی از متولیان اماکن تاریخی شهر یزد برای برگزاری شب‌های فرهنگی با موضوع روایت داستان‌های محلات تاریخی شهر خبر داد.

بیشتر بخوانید :

خطر تخریب آثار باستانی در یزد جدی است

طوفان سرخ در یزد و اصفهان +فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *