ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

سرنوشت کودکان گم‌ شده در جنگل‌های آمازون چه شد؟

به گفته برخی چهار کودک بومی  از یک سانحه هوایی مهلک جان سالم به در برده‌اند، به ترتیب ۱۳ ساله، ۹ ساله، ۴ ساله و همچنین یک نوزاد ۱۱ ماهه بودند.

پبه گزارش توریسم اینترنشنال ؛کلمبیایی‌ها همچنان و پس از آنکه رئیس جمهوری این کشور خبر زنده پیدا شدن ۴ کودک ناپدید شده در یک سانحه هوایی را توییت کرد، برای شنیدن خبری جدید از سرنوشت این کودکان، بی‌قرار و مضطربند.

ماجرا وقتی شروع شد که یک هواپیمای سبک از نوع «سِسنا ۲۰۶» با هفت سرنشین  که در مسیر بین استان «آمازوناس» و استان «گواویار» در حال پرواز بوده به دلیل نقص فنی در موتور، در ساعات اولیه روز اول ماه مه، درخواست فوری کمک کرد.

پس از آن، همزمان با آغاز عملیات جستجوی گسترده با همکاری بیش از یکصد سرباز کلمبیایی، سرانجام لاشه هواپیما روز دوشنبه یعنی دو هفته پس از ناپدید شدن آن، در جنگل‌های آمازون پیدا شد.

اجساد ۳ سرنشین بزرگسال در محل سقوط هواپیما در استان «کاکوتا» پیدا شد، اما اثری از کودکان نبود.

گوستاوو پترو، رئیس جمهوری کلمبیا شامگاه چهارشنبه، دو روز بعد از پیدا شدن لاشه هواپیما در توییتی خبر خوشی را به مردم کشورش داد و اعلام کرد که نیروهای امداد ۴ کودک را پس از هفده روز سپری کردن در جنگل، زنده و سالم پیدا کرده‌اند.

رئیس جمهوری کلمبیا در پیام توییتری خود گفت: «پس از جستجوی سخت و دشوار توسط ارتش، چهار کودک را که پس از سقوط هواپیما در بخش گواویره ناپدید شده بودند، زنده پیدا کردیم. این مایه خوشحالی برای کشور است.»

اما خوشحالی شهروندان کلمبیا از این خبر دیری نپایید چرا که آقای پترو این توییت خود را پاک کرد و گفت که خبر پیدا شدن این کودکان تایید نشده است.

رئیس جمهوری کلمبیا سپس با بیان اینکه جستجو برای یافتن کودکان ادامه دارد، گفت: «تصمیم گرفتم این توییت را حذف کنم زیرا اطلاعات ارائه شده توسط سازمان رفاه کودکان» که خبر اولیه پیدا شدن کودکان را داده بوده، تایید نشده است.

گوستاور پترو ضمن ابراز تاسف افزود: «در حال حاضر هیچ اولویت دیگری جز حرکت به جلو و جستجو تا زمانی که آنها را پیدا کنیم وجود ندارد. زندگی کودکان مهم‌ترین است.»

ادامه عملیات جستجو با پخش صدای مادربزرگ

با این حال نیروهای ارتش، آتش‌نشانی و سازمان هواپیمایی کشوری کلمبیا به جستجوی خود در انبوه جنگل‌های اطراف ادامه دادند. تا این که سگ‌های مواد‌یاب به یک بطری شیر کودک، یک قیچی، یک کش مو و مقداری میوه نیم‌خورده‌ برخوردند. گروه‌های جستجو همچنین یک سرپناه ساده‌ای را که از چوب و شاخه ساخته شده بود، پیدا کردند.

از ترس این که مبادا بچه‌ها بیشتر در اعماق جنگل سرگردان بمانند، ارتش بالگردهایی را به محل اعزام کرده و از آن‌ها، پیام ضبط شده‌ مادربزرگ این کودکان را به گویش محلی پخش می‌کرد و از کودکان می‌خواست که هر جا هستند در جای خود باقی بمانند.

از همان ساعات اعلام خبر، حدس و گمان در مورد صحت ادعای رئیس جمهوری اذهان عمومی را درگیر کرده بود چرا که نیروهای مسلح کلمبیا اعلام کردند که خودشان «به دلیل شرایط سخت آب‌وهوایی و شرایط نامساعد محل» هنوز نتوانسته‌اند با کودکان تماس برقرار کنند.

شرکتی که هواپیمای سانحه دیده متعلق به آن است در بیانیه‌ای اعلام کرده است که یکی از خلبانانش که در منطقه پرواز می‌کرده است، از برخی بومیان محلی شنیده است که بچه‌ها با یک قایق‌ رودخانه‌ای عازم روستایی هستند، روستایی که این بچه‌ها هرگز به آن نرسیدند.

گزارش دیگری حاکی از آن بود که این کودکان سوار بر قایقی در رودخانه آپاپوریس دیده شده‌اند و مقصد قایق روستای کاچیپورو بوده است. اما وقتی قایق به روستا رسید بچه‌ها سوار قایق نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مسافرانی که طعمه زنبورهای قاتل شدند

جشنواره قوم بلوچ در کنیا برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *