پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

سرگردانی کشتی کروز در آب های سواحل استرالیا به دلیل «کثیف بودن بدنه کشتی»

مقامات ساحلی در کشور استرالیا از لنگر انداختن یک کشتی کروز تفریحی در سواحل این کشور جلوگیری کردند، به این خاطر که به دلیل کثیفی بدنه این کشتی احتمال «ورود حشرات مضر دریایی» به ساحل را زیاد دانسته و آنها را خطرناک عنوان کرده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، صدها مسافر کشتی کروزی که قصد داشتند ایام تعطیلات سال نوی خود را به بازدید از چند منطقه ساحلی مختلف بپردازند، برای مدت زیادی در دریا سرگردان شدند.

این سرگردانی که به مدت یک هفته به طول انجامید. این موضوع به خاطر آن بود که اما مقامات کشور استرالیا اعلام کرده اند که بدنه کشتی قبل از پهلو گرفتن نیاز به تمیز کردن دارد، تا از ورود موجودات بالقوه مضر به ساحل جلوگیری شود.

به همین دلیل قایق ها و غواصان در حال حاضر روی نظافت بدنه کشتی کار می کنند تا اجازه ورود به ساحل را پیدا کنند. کشتی کروز مسافرتی نیوزلند را در ۲۶ دسامبر ترک کرد اما تاخیر یک هفته ای در حرکت کشتی برنامه مسافران را برای سال نو جهت بازدید از چندین سواحل توریستی در استرالیا بهم ریخت.

یکی از مسافران گفت: “مردم عصبانی هستند… ما سفر به ۴ بندر را از دست داده ایم و ۹ روز کامل درگیر نظافت بدنه کشتی در آب ها سرگردان خواهیم بود.

با این حال اداره شیلات استرالیا گفته است این کشتی ۷۴۵ فوتی که می تواند تا ۹۳۰ مسافر را حمل کند، باید تمیز شود تا از نفوذ “جانداران دریایی مضر” به کشور جلوگیری شود.

در حال حاضر طبق گزارش ها، کشتی در حدود ۱۷ مایلی ساحل لنگر انداخته تا بدنه آن تمیز شود.مسافران از این موضوع به خاطر وقت هدر رفته خود در سفر ابراز ناراحتی کرده و عنوان کرده اند شاید این آخرین سفر آنها برای بازدید از این نطقه از جهان باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *