ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

سفر به ترکیه با کمتر از ۲ میلیون تومان؟!

سقوط ارزش لیر ترکیه در مدت اخیر موجب شده تا بسیاری از مسافران و گردشگران با هزینه بسیار کم، امکان سفر و اقامت در بخش های مختلف ترکیه را داشته باشند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ با وجود کاهش ارزش لیر، اما همچنان صنعت گردشگری ترکیه رونق زیادی دارد. بخش عمده گردشگران این کشور هم ایرانیان هستند و صنعت گردشگری ترکیه در شرایط کنونی نسبت به این بخش بسیار امیدوار است. تا یک هفته اخیر، ایرانیان این امکان را داشتند تا با یک تور زمینی و حدودا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی برای چند روز به وان ترکیه سفر کنند.

اصولا گردشگران ایرانی به دلایلی مثل خرید اجناس برندهای معروف، شرکت در کنسرت خوانندگان، دیدن جاذبه‌های مناطق مختلف این کشور و مواردی از این قبیل به ترکیه سفر می‌کنند. بر اساس آمارها، طی هفت ماهه ابتدایی امسال حدود سه میلیون و ۹۵۰ هزار مسافر و گردشگر از ایران به ترکیه مسافرت داشته‌اند.

مسافرت به ترکیه از رفتن به کیش ارزان‌تر تمام می‌شود

قاعدتا با پایان سال میلادی و نزدیک شدن به سال ۲۰۲۲، سیر جدیدی از سفرها به کشور ترکیه آغاز خواهد شد. قاعدتا با این میزان هزینه خیلی از افراد تمایل دارند تا به کشور ترکیه سفر کرده و با اقامت در یک هتل مناسب از جاذبه‌های دیدنی این کشور بازدید کنند. ضمن اینکه مسافرت به ترکیه در شرایط کنونی از سفر به بسیاری از مناطق گردشگری ایران کم هزینه‌تر است. به عنوان مثال اگر فردی بخواهد اکنون به جزیره کیش سفر کند باید هزینه بیشتری را بپردازد.

در شرایطی سفر به ترکیه هنوز هم مورد استقبال ایرانیان قرار می‌گیرد که گسترش سویه اومیکرون و تنش‌های اقتصادی این کشور تیتر اول اخبار بسیاری از خبرگزاری‌ها مختلف دنیا محسوب می‌شود. هم اکنون صنعت گردشگری ترکیه به این موضوع چشم امید دارد و نسبت به این قضیه خوشبین است.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *