چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

سفر میلیون ها گردشگر به مازندران نیازمند نظارت بر مجموعه ها است

استاندار مازندران ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری این استان گفت:سفر میلیون ها مسافر به استان نیازمند نظارت و برنامه ریزی در مجموعه‌های گردشگری و اماکن تاریخی است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سیدمحمود حسینی‌پور در ستاد خدمات سفر مازندران، زنده نگه داشتن نمادهای میراثی را موثر دانست و با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان بزرگ‌ترین صنعت خدماتی در دنیا مورد توجه دولت‌ها و جمهوری اسلامی قرار دارد و سال‌ها روند رو به رشد گردشگری کشور را شاهد هستیم، گفت: ورود گردشگران خارجی در کشور در ۲۵ سال گذشته فراز و فرودهایی داشت؛ بانک جهانی روند ۲۵ سال گردشگری ایران را از سال ۱۳۷۴  تا سال ۱۳۹۹ را دقیق بررسی کرد که با رشد محسوسی در این سال‌ها مواجه بودیم.

استاندار مازندران افزود: در سال ۲۰۲۰ آمار گردشگر خارجی به کشور با کاهش ۸۸ درصدی به یک‌میلیون و ۵۵۰ هزار نفر رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: مازندران در کشور دارای برترین رتبه در فراوانی جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری است که نشان از تمدن دیرینه این استان دارد.

حسینی‌پور با اظهار اینکه مازندران دارای جاذبه‌های طبیعی مانند جنگل‌های هیرکانی است، افزود: بزرگترین ظرفیت مازندران جنگل‌های هیرکانی است که فراموش شده است.

وی با اشاره به ۴۷۰ کیلومتر مرز آبی در مازندران اما یک اتوبوس دریایی برای استفاده گردشگران وجود ندارد، اظهار کرد: جذاب‌ترین موضوع گردشگری در کشورهای مختلف اتوبوس دریایی است.

نبود تناسب بین میزان گردشگر با زیر ساخت گردشگری

استاندار مازندران با بیان اینکه متاسفانه تناسب خوبی برای ظرفیت‌های گردشگری مازندران و زیرساخت‌های آن وجود ندارد، افزود: با وجود این ظرفیت‌های بی نظیر و پذیرش میلیون‌ها مسافر در استان از لحاظ کمیت و کیفیت مناسب با این ظرفیت‌ها نیست.

 باید متناسب با گردشگر در مناطق روستایی برنامه ریزی صورت گیرد.

حسینی‌پور به استقبال گردشگران کشورهای عراق، سوریه، امارات و لبنان به مازندران اشاره کرد و گفت: این فرصت بسیار خوبی است که از حضور و جذب گردشگران این کشورها در استان برنامه ریزی کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه رقابت بین گردشگری، کشاورزی و صنعت بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: امروز رشد کشاورزی و صنعت خیلی سخت اما گردشگری در رشد اقتصادی سهم ویژه‌ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *