پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
عید تا عید

شب‌های فرهنگی عید تا عید در مازندران برگزار شد

در هفته عید قربان تا غدیر مراسم جشن و برنامه های فرهنگی در شب های زیبای استان مازندران با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مهدی ایزدی با اشاره به اینکه شب‌های فرهنگی ساری به‌ عنوان ویژه برنامه‌ای در افتتاحیه رویداد پایتخت گردشگری ساری۲۰۲۲ برگزار شده بود، اظهار داشت: در راستای رویداد یاد شده برنامه شب‌های فرهنگی به مدت ده شب بین دو اعیاد غدیر و خم در مازندران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به دو سال شیوع کرونا و فشارهای مضاعف به خانواده‌ها برگزاری شب‌های فرهنگی می‌تواند فضای اجتماعی خوبی در شهر و استان به وجود آورد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران افزود: این شب‌ها می‌تواند به عنوان یک جریان اقتصادی عملکرد و هویت‌ها و در حوزه فرهنگی غذا، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را بیشتر به مردم نشان دهد.

وی با اشاره به استقبال کم‌نظیر از برنامه‌های شب‌های فرهنگی و نمایشگاه‌ها در افتتاحیه رویداد ۲۰۲۲ گفت: فروش در بخش غذا، صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و دمنوش‌ها عالی بود.

ایزدی با اشاره به اینکه تمام تلاش این است که شب‌های فرهنگی را به‌عنوان یک فرصت در گردشگری مازندران توسعه دهیم، تصریح کرد: شب‌های فرهنگی پیوندی بین هنرمندان و مردم است که با استقبال مطلوب در افتتاحیه رویداد روبرو شد و دوباره در جریان در شب‌های عید و مهر ماه پس از فصل برداشت محصولات کشاورزی در بوستان ملل ساری برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: شب‌های فرهنگی شهرها و استان‌های مختلف به مناسبت رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ در ساری و رامسر در ۲۷ و ۲۸ فروردین سال جاری اجرا شد.

گفتنی است؛ پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌ ۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با موزه نیما یوشیج در یوش

غرق شدن دو جوان تهرانی در سواحل مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *