پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

شیراز میزبان ۸۲ اِلمان نوروزی

شهردار شیراز از نصب ۸۲ المان نوروزی در سطح این شهر به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سید احسان اصنافی، شهردار شیراز بعدازظهر امروز، ۱۵ اسفندماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به موضوع مسافران نوروزی پرداخت و گفت: بعد از دو سال انتظار حجم بالایی از مسافران و گردشگران نوروزی را در شهر شیراز داریم و برای آن در مجموعه شهرداری شیراز تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم.

وی در توضیح اقدامات صورت گرفته بیان کرد: از ۱۰ کیلومتری ورودی‌های شهر عملیات پاکسازی صورت گرفته، سرویس‌های بهداشتی تعمیر و تجهیز شده، المان‌ها نورپردازی‌ها، تابلوها و پارک‌ها در دست تعمیر هستند.

شهردار شیراز با بیان اینکه ۸۲ المان در شهر نصب شده است، ادامه داد: گلکاری در سطح شهر شیراز آغاز شده و تلاش داریم که از ۲۵ اسفندماه و ورود اولین مسافران نوروزی گلها نمود کافی و زیبایی داشته و ۱۷۰ هزارمترمربع گلکاری خواهد شد.

اصنافی از برپایی غرفه‌های نوروزی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، استقرار نمادها و المان‌های نوروزی و تمهیدات لازم برای میوه و تره‌بار شب عید که در حوزه سازمان ساماندهی مشاغل است، خبر داد.

وی با بیان اینکه موضوعات ایمنی و خدمات شهری و سد معبر شهرداری شیراز به صورت روزانه شده است، تصریح کرد: از ۱۵ اسفندماه مجوز حفاری صادر نخواهد شد و همه حفاری‌ها تا ۲۲ اسفندماه جمع آوری خواهد شد.

این مقام مسئول از آماده‌سازی سه کمپ برای مسافران نوروزی در شهر شیراز خبر داد و گفت: سه کمپ زیباشهر، شهید شیرودی و باغ جنت با ظرفیت ۲۲۰ کانکس برای مسافران نوروزی آماده شده‌اند.

وی افزود: درصورت وقوع بارندگی و کمبود فضا، هماهنگی‌های لازم با نمایشگاه بین‌المللی فارس صورت گرفته و از آن مکان نیز استفاده خواهد شد.

به گفته شهردار شیراز همچنین ۱۱ بوستان در سطح شهر شیراز با امکان نصب ۲۵۰۰ چادر و در صورت لزوم ۱۳ سالن ورزشی شهرداری شیراز و ۴۲ حسینیه در سطح شهر برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

اصنافی گفت: تورهای گردشگری، خط ‌های ویژه از ایستگاه وکیل‌الرعایا به حرمین مطهر و تاکسی برای راهنمایی مسافران و گردشگران با عنوان «از من بپرس» از جمله اقدامات شهرداری شیراز برای ایام نوروز ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۵ پارکینگ با ظرفیت بیش از ۴۵۰۰ خودرو در کنار پارکینگ‌های خصوصی برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.

اصنافی موضوع ترافیک را از دیگر مقولات مهم و مدنظر شهرداری شیراز برای ایام نوروز خبر داد و گفت: در ایام نوروز ترافیک سنگینی را در ساعاتی از شبانه‌روز خواهیم داشت که با هماهنگی پلیس راهور و شورای ترافیک شهر شیراز، تمهیداتی را برای برخی معابر، مسیرها و اماکن پربازدید و پرتردد در نظر گرفته‌ایم.

شهردار شیراز از برگزاری چندین نمایشگاه، مسابقه فرهنگی و ورزشی، تولید محتواهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری و چندین برنامه فرهنگی دیگر خبر داد و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلیه اماکن و برنامه‌های شهرداری شیراز در ایام نوروز ۱۴۰۱ تاکید کرد.

وی همچنین گفت: به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهری شیراز، پیگیری تعداد ۷۴ اتوبوس خط واحد به نتیجه رسیده و تا پایان سال آینده به شیراز خواهد آمد.

شهردار شیراز در ادامه به موضوع کمربندی جنوب شهر اشاره کرد و گفت: برای کمربندی شهر شیراز دو پروسه کوتاه مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است.

اصنافی افزود: اقدام کوتاه مدت برای بهبود وضعیت کمربندی شیراز، ایمن‌سازی ورودی و خروجی شهرک‌های اطراف کمربندی است که بخشی از آن انجام شده است و برای آن با در نظر گرفتن ۷۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده، این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی در مورد اقدام بلندمدت برای کمربندی شیراز بیان کرد: همانطور که به وزیر راه وشهرسازی نیز گفته‌ایم، کمربندی جایگزین باید مهیا شود و تا محقق شدن این مهم ایمن‌سازی مسیر فعلی را شهرداری با راهداری انجام خواهند داد.

این مقام مسئول از پیگیری چهار تقاطع دیگر برروی کمربندی شیراز خبر داد که پس از رسیدن به نتیجه نهایی به شورای اسلامی شهر شیراز برای تصویب ارائه خواهد شد.

 

پایان خبر

1 دیدگاه برای “شیراز میزبان ۸۲ اِلمان نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *