ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

صادرات صنایع دستی بوشهر به ۱۲ کشور جهان

صنایع دستی استان بوشهر به ۱۲ کشور ارسال و این استان طی سال گذشته از این طریق، ۱.۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از برپایی ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان بوشهر خبر داد و گفت: صنایع دستی استان بوشهر به ۱۲ کشور جهان صادر شد.

اسماعیل سجادی‌منش اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود بهره می‌برد و در فروردین ماه سال جاری برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده‌ایم و این روند تداوم خواهد داشت.

وی افزود: توسعه صنایع دستی و استفاده از شیوه‌های فناورانه در دستور کار این مجموعه قرار دارد و سازماندهی مناسبی برای تحقق این مهم خواهیم داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا و با توجه به ارتباطات بین‌المللی و تسهیل شرایط صادرات محصولات تولیدی و دستی استان، امیدواریم امسال شاهد بهبود تولیدات و افزایش اشتغال در حوزه تولیدات دستی باشیم.

سجادی‌منش یادآور شد: خانه حصیر آبپخش از مراکز مهم صنایع دستی استان و کشور محسوب می‌شود و تقویت این مجموعه موجبات افزایش اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم می‌شود که با مدیریت ارزشمند این مجموعه، شاهد اعتلای بیشتر خانه حصیر آبپخش هستیم.

وی بیان کرد: برپایی ۱۵ نمایشگاه بزرگ‌ تولیدات دستی در استان بوشهر از جمله برنامه‌هایی است که در یکماه اخیر محقق شده و درآمدزایی مناسبی نیز داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فعالان صنایع دستی استان بوشهر خبر داد و گفت: در یکسال اخیر بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در این راستا پرداخت شده و امسال نیز تسهیلات بیشتری پرداخت می‌شود.

سجادی‌منش ابراز داشت: صادرات محصولات تولیدی و دست‌بافته‌های هنرمندان استان از توفیقات ارزشمند یکسال اخیر استان بوشهر بوده و ۱.۲ میلیون دلار صنایع دستی به ۱۲ کشور جهان صادر کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

ظرفیت گردشگری استان بوشهر به ۲۰ میلیون نفر افزایش می یابد

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر: نوروز۱۴۰۱ با یک سونامی از سفر مواجه خواهیم بود/ هفته نجوم جهانی را به تاریخ شب یلدای ایرانی منتقل کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *