پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
صادرات استان سمنان

صادرات ۲۵ میلیون دلار کالا از استان سمنان

به گفته استاندار سمنان این استان باداشتن ظرفیت های بالای گردشگری و صنعتی توانسته است صادرات ۲۵ میلیون دلاری به چندین کشور داشته باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان امشب در آیین تجلیل از کارآفرینان صنعت و معدن استان سمنان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار کرد: دومین منطقه ویژه اقتصادی استان در زمینی به وسعت یک هزار هکتار و فاز عملیاتی ۲۹۰ هکتار دارای کد گمرکی شده است.

وی افزود: سمنان، استانی صنعتی، معدنی و گردشگری است و در بخش کشاورزی نیز ظرفیت‌های فراوانی دارد.

استاندار سمنان با اشاره به وجود ۱۹ شهرک صنعتی در استان سمنان بیان کرد: یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان فعالیت دارند.

هاشمی، حفظ اشتغال و فعالیت واحدهای موجود را از اولویت‌ها برشمرد و افزود: جذب سرمایه‌گذار به‌ویژه در صنایع کم‌آب‌بر در وهله بعدی قرار دارد.

وی تصریح کرد: ۲۵ میلیون دلار کالا در سه ماه نخست امسال به بیش از ۵۰ کشور دنیا ازجمله عراق، روسیه و … صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ درصد افزایش داشت.

استاندار سمنان به بحث استفاده از پساب برای صنایع اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به چالش کم‌آبی، مذاکراتی برای واگذاری پساب شهری به واحدهای صنعتی انجام شده است.

هاشمی گفت: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و تسهیلاتی پیرو سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بود و امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

استاندار سمنان گفت: این استان با پرداخت بیش از دو هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی دامداران و مرغداران، تاکنون رتبه سوم کشوری را در حوزه دامدار کارت به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

آغاز مرمت حریم مسجد جامع تاریخی فرومد

ثبت آثار تاریخی سمنان در فهرست ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *