پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی

صدور مجوز ایجاد تأسیسات گردشگری در آذربایجان غربی

به گفته مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان غربی مجوز ایجاد شش تأسیسات گردشگری در آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان غربی گفت: شش مجوز امسال برای ایجاد تأسیسات گردشگری در استان با حجم سرمایه‌گذاری یکهزار و ۹۲۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۴۷ نفر صادر شده است.

جلیل جباری ، با بیان اینکه یکی از این مجوزها مربوط به صدور مجوز دومین مرکز تفریحی و سرگرمی ارومیه با سرمایه‌گذازی ۱۰۰ میلیارد ریال است، افزود: در سالهای اخیر تقاضا برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان افزایش یافته و امید است با مهار کرونا شاهد رونق دوباره گردشگری در استان و کشور باشیم.

جباری، با اشاره به ظرفیتهای مهم و زیرساختهای اقامتی استان گفت: در چهار سال اخیر ۶۵ واحد پذیرایی و ۶۷ آژانس مسافرتی فعال شده است.

وی، با بیان اینکه امسال ۳۷ موافقت اصولی سرمایه‌گذاری برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان با قابلیت ایجاد اشتغال برای ۶۵۰ نفر صادر شده است، افزود: این موافقت‌ اصولی برای احداث هتل، هتل‌آپارتمان، سفره‌خانی سنتی،مجتمع گردشگری، مجتمع خدمات رفاهی بین ‌راهی، مرکز آب‌ درمانی و اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجانغربی تصریح کرد: حجم سرمایه‌ گذاری پیش‌بینی شده برای این ۳۷ موافقت اصولی برابر با پنج هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال است.

وی، با اشاره به اینکه پیشران های گردشگری استان تعریف شده هستند،گفت: هشت پروژه ملی در این زمینه در استان وجود داردکه درحال دریافت اعتبار برای این پروژه‌ ها هستیم.

جباری، با بیان اینکه امسال فقط ۲۰ میلیارد ریال برای این پروژها اعتبار تعریف شده است، گفت: موزه صلح سردشت، موزه جنگ چالدران، مجتمع شمس تبریزی خوی و بهینه سازی راه دسترسی به تخت سلیمان تکاب، از جمله پروژه های تعریف شده برای استان هستند.

بیشتر بخوانید:

ابلاغ ثبت ۱۰ اثر تاریخی آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی

صادرات ۲ میلیون دلار از تولیدات صنایع دستی آذربایجان غربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *