س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

فیلمی که خشم مسلمانان هند را برانگیخت

فیلم «داستان کرالا» با موضوع گرفتار شدن هزاران دختر جوان مسیحی و هندو در دام داعش ساخته شده است خشم مسلمانان این کشور را برانگیخته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،درونمایه این فیلم ۱۳۶ دقیقه‌ای در واقع این است که چند هزار دختر هندی از سوی مسلمانان فریب خورده و به عضویت داعش درآمده‌اند.

در حالی‌که تنها ۲ روز تا آغاز اکران این فیلم سینمایی باقی مانده، گروه‌هایی از مسلمانان در هند با اعتراض به این فیلم از دادگاه عالی هند خواسته‌اند تا  به این فیلم اجازه اکران ندهد. اما این نهاد قضایی دادخواست‌های ارائه شده توسط مسلمانان را رد و تاکید کرده است که نمی‌تواند مانع پخش این فیلم سینمایی شود.

سازندگان «داستان کرالا» می‌گویند قصه این فیلم تلفیقی از داستان‌های واقعی سه دختر جوان از مناطق مختلف کرالا در جنوب غربی هند است و بر اساس آنچه در فیلم به نمایش در آمده ۳ هزار و ۲۰۰ دختر از این منطقه به داعش پیوسته‌اند.

جریان «لیگ جوانان مسلمان» در هند با رد این ادعا معتقد است چنین عددی غیر واقعی است. کی پی فیروز، دبیر کل لیگ جوانان مسلمان در این خصوص به الجزیره می‌گوید: «پیوستن ۳۲ هزار دختر از این ایالت به داعش به این معناست که از هر روستای این منطقه باید ۱۰ دختر به داعش پیوسته باشد. چطور چنین اتفاقی افتاده و هیچ کس چیزی درباره آن نشنیده است؟»

این جریان می‌گوید در صورتی که کسی بتواند این ادعاها را اثبات کند، پاداشی معادل ۱۰ میلیون روپیه که چیزی بیش از ۱۲۰ هزار دلار آمریکاست، دریافت خواهد کرد.

در سالهای اخیر و از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی، نخست وزیر ملی‌گرای هند تنش‌ها میان مسلمانان و هندوها در این کشور افزایش یافته و بسیاری از افزایش آزار و اذیت علیه مسلمانان در هند می‌گویند. مسلمانان مدعی هستند گروه‌های تندرو هندو در تلاش هستند تا با اقدامات مختلفی چون محدود کردن فعالیت مساجد و عدم پخش صدای اذان و اعمال فشار به مسلمانان، نوعی پاکسازی نژادی و فرهنگی در این کشور به راه بیاندازند.

نهادهای امنیتی هند تخمین می‌زنند که حدود ۱۰۰ نفر از کرالا به داعش پیوسته و یا تلاش کرده‌اند به این جریان تروریستی ملحق شوند. در سال ۲۰۱۶ نیروهای امنیتی در این کشور دریافتند که ۲۲ نفر که اکثرا زن و مرد جوان واجد شرایط پیوستن به داعش به صورت دسته‌جمعی کشور را ترک کردند تا به یکی از گروه‌های وابسته به این جریان تروریستی بپیوندند.

سازندگان فیلم «داستان کرالا» در این فیلم به یک تئوری توطئه گروه‌های دست راستی هندو که مسلمانان را به انجام «جهاد عشقی» متهم می‌کنند، پرداخته‌اند. در این فیلم روایت شده که دختران و زنان غیرمسلمان از طریق طرح «جهاد عاشقانه» وسوسه و با مسلمانان ازدواج می‌کنند. سپس در ادامه این دختران هندو و مسیحی مجبور به پیوستن به داعش می‌شوند.

مسلمانان هند، همواره شایعات در خصوص «جهاد عاشقانه» را رد کرده و می‌گویند چنین چیزی در بین آنها وجود ندارد. با این حال گروه‌های دست راستی هندو، مدعی هستند که این سنتی رایج میان مسلمانان هندی است.

سازندگان فیلم می گویند که الهام بخش فیلم آنها زنی به نام نیمیشا بوده که در سال ۲۰۱۵ پس از ازدواج با فردی مسلمان به دین اسلام گرویده و این زوج یک سال بعد از طریق سریلانکا به افغانستان سفر کردند تا به داعش بپیوندند.

بیشتر بخوانید:

ونسان ونگوگ، نقاشی که گوش خود را برید

«جانی دپ» در جشنواره فیلم کن به سینما بازمی‌گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *