ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

قلعه مارکوه رامسر به بخش خصوصی واگذار می شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران از واگذاری قلعه مارکوه رامسر به بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ مهدی ایزدی در بازدید از قلعه تاریخی مارکوه در شهرستان رامسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزیر میراث‌فرهنگی، در بازدیدی سر زده از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای خدماتی قلعه مارکوه قرار گرفت و خواستار نصب سریع تابلوی عنوان اثر شد.

ایزدی با اشاره به اهمیت این قلعه تاریخی گفت: انجام برخی تمهیدات در ایام نوروز توسط همکاران صورت گرفت و در گام بعدی مقدمات لازم جهت واگذاری قلعه مارکوه به بخش خصوصی در دستور قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به برخی مشکلات از جمله نبود تابلو و تأسیسات خدماتی اشاره کرد و گفت: مدیریت قلعه بهتر است به بخش خصوصی واگذار و تأسیسات خدماتی برای رفاه گردشگران راه‌اندازی شود، ما در باداب‌سورت شاهد بودیم که مشارکت بخش خصوصی اثرگذاری لازم را داشته است.

وی افزود: قلعه در جذب گردشگر ظرفیت بالایی دارد و با واگذاری این بنا به بخش خصوصی ۲ امر مهم درآمدزایی و حفاظت از آن محقق خواهد شد.

ایزدی خاطرنشان کرد: حسب دستور وزیر، تابلو راهنمای این قلعه به همراه qr code جهت دریافت اطلاعات و تصاویر بر روی سایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نصب شد.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *