س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

مدرسه «قصه‌های مجید» بازگشایی شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت : مدرسه ای که در آن سکانس هایی از فیلم قصه های مجید در آن ضبط شده بود پس از سال ها بازگشایی شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، در نشست احیای مدرسه« شهید محمدباقر حلبیان» (محل ضبط قسمت‌هایی از سریال قصه‌های مجید) اعلام کرد که این مدرسه  به چرخه آموزش بازخواهد گشت و کارگروه احیای آن راه‌اندازی می‌شود. وی در این رابطه گفت:مدرسه شهید حلبیان مدرسه خاص بوده و یک ساختمان صرف نیست و هرآنچه که مانع قانونی وجود داشته باشد برای حل مشکلات این مدرسه ماندگار برطرف خواهیم کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه برای احیای مدرسه، مانع بالاتر از سطح اختیارات را هم بررسی خواهیم کرد، افزود:در این زمینه جلسه های مختلفی پیش از این گذاشته شده و به دلایلی ابتر مانده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با تاکید بر لزوم برخورداری از برنامه زمان‌بندی برای فرایند احیای این مکان  و اهتمام همگانی، به هویت‌بخش و هویت‌آفرینی این مدرسه اشاره داشت و تصریح کرد:برای حفظ این بنا باید هویت مدرسه آن حفظ شود، ما موافق ایجاد مدرسه هنرستان هنرهای صنایع دستی هستیم چراکه رویکرد ما تجاری‌سازی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه‌ای که دانش‌آموزان وارد می‌شوند، باید مقاوم باشد، افزود:از این‌رو کارگروه احیای مدرسه شهید حلبیان راه‌اندازی خواهد شد، رویکرد ما این است که به‌نوعی وقت را از دست ندهیم و عام بودن مدرسه لحاظ شود.

از سوی دیگر، مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:مبلغی که برای احیا و مرمت مدرسه حلبیان موردنیاز است از طریق خیران و مشارکت افرادی که در همین مدرسه تحصیل‌کرده‌اند امکان‌پذیر است.

طغیانی با اشاره به اینکه احیای مدرسه با مشکل کمبود اعتبار روبه‌رو نیست، تنها بوروکراسی اداری را عامل تاخیر در احیای مدرسه دانست و گفت:چنانچه فراخوان عمومی برای احیای این مدرسه در زمینه استفاده از تخصص‌ها و تأمین اعتبار اعلام شود، همه مردم استقبال خواهند کرد. برای این امر ضروری است میراث‌ فرهنگی نقش نظارتی خود را داشته باشد و اداره نوسازی مدارس برای مرمت و احیای آن ورود کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه برآورد اولیه اعتبار موردنیاز برای احیای مدرسه شهید حلبیان ۱۵ میلیارد تومان است، ادامه داد:ضروری است که احیای این مدرسه ظرف سه ماه آینده با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد. امروز هر شهروندی که از کنار مدرسه حلبیان عبور می‌کند آنجا را فضایی فراموش شده می‌بیند و این در حالی است که این هویت باید برای اصفهان زنده بماند.

مدرسه‌ شهید حلبیان، نخستین مدرسه‌ «آلیانس» (اتحاد) در شهر اصفهان است که در سال ۱۲۸۰ افتتاح شد. بخش هایی از ساختمان این مدرسه در اوایل دهه ۹۰ تخریب شد. بسیاری از مردم ایران مدرسه ۱۰۰ ساله شهید حلبیان را با «قصه‌های مجید»، ساخته کیومرث پوراحمد می‌شناسند: سریالی که بخش زیادی از آن در کلاس‌های درس، راهروها و حیاط این مدرسه ضبط شد و لحظات شیرینی را برای همه ایرانیان به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:

آغاز برنامه های هفته فرهنگی خوانسار

گلاب‌گیری کاشان، بالاتر از گل و گلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *