ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

مسافرانی که طعمه زنبورهای قاتل شدند

حمله زنبورهای آفریقایی در نیکاراگوئه به یک اتوبوس حامل مسافر باعث مرگ ۶ نفر از آن ها شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،هر چند در ابتدا گزارش شده بود که چهار نفر در اثر نیش این زنبورهای آفریقایی کشته شده‌اند اما در ادامه، دو نفر دیگر هم پس از انتقال به  بیمارستان جان خود را از دست دادند. دختری هشت ساله هم در میان جان باختگان است.

زنبورهای قاتل به مسافران یک دستگاه اتوبوس حمله کردند که به گزارش رسانه‌های محلی حدود ۶۰ سرنشین داشت که از جینوتگا عازم سن سباستین بودند. حادثه زمانی رخ داد که اتوبوس ناگهان اتوبوس از جاده خارج و به محلی که کندوهای زنبورهای آفریقایی در آنجا نگهداری می‌شد، برخورد کرد.

این حشرات که در زبان عامیانه به زنبورهای قاتل معروف هستند به ۴۵ مسافری که از اتوبوس خارج شده بودند حمله کردند و آنها را مکرر نیش زدند.

مردم محلی پیش از رسیدن آتش‌نشانی و کارکنان وزارت بهداشت به قربانیان کمک کردند. تصاویر منتشر شده از بازماندگان صدها جوش قرمز ناشی از نیش زنبورهای قاتل را روی بدن این افراد نشان می‌دهد.

چهارده نفر دیگر که زنبورها آنها را به شدت نیش‌زدند از مرگ جان بدر برده‌اند، از جمله یک پسر ۴ ساله که حال او وخیم گزارش شده است.

زنبورهای آفریقایی معمولا بیشتر حالت دفاعی دارند اما در مقابل بسیار سریع به افرادی که به آنها نزدیک شوند حمله کرده و بیشتر از سایر گونه‌های زنبور عسل، موجوداتی را که از ناحیه آنها احساس خطر کنند، تعقیب می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون حدود یک هزار مرگ ناشی از حمله این زنبورهای قاتل گزارش شده است و نیش آنها ۱۰ برابر رنج‌آورتر از نیش سایر زنبورهای اروپایی است.

بیشتر بخوانید:

جشنواره قوم بلوچ در کنیا برگزار شد

تشدید بحران غذایی در سودان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *